Wie weet er een (kort!) kinderliedje dat over geld of betalen gaat?

-

Weet jij het antwoord?

/2500

Schipper mag ik overvaren...

Kinderen voor Kinderen - Ik word miljonair. Niet heel kort, maar opzich wel leuk ;-)

Kinderen voor Kinderen & Youp van 't Hek "Alles is te koop"

' Geld is overbodig' tekst muziek van gadella. Check KVK.Vara.nl

Elsje, fiederElsje, Zet je klompjes bij 't vuur. Moeder bakt pannenkoeken, Maar het meel is zo duur. Tingelingelinge pannenkoek, Meel met rozijnen. Tingelingelinge pannenkoek, Kom op bezoek. Toegevoegd na 3 minuten: Zo is er ook nog een handje klap net als de veeboeren deden op de veemarkt maar dat zing je niet. Het kind houdt het handje op en jij doet net of je er geld in doet. Hier heb je een daalder, Ga naar de markt, Koop een koe, Krijg een kalfje toe. En dan al kietelend in het handje;kielekielekiele! Toegevoegd na 5 minuten: Nog een liedje voor aan de deur, Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij 'k Heb geen geld om brood te kopen Daarom moet ik met de foekepot lopen Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij 'k Heb geen geld om brood te kopen Daarom moet ik met de foekepot lopen Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij Toegevoegd na 8 minuten: Wat is een foekepot? http://nl.wikipedia.org/wiki/Rommelpot_(muziekinstrument)

Dat gaat naar Den Bosch toe, zoete lieve Gerritje

Altijd is Kortjakje ziek midden in de week maar zondags niet. Zondags gaat zij naar de kerk met haar broek vol zilverwerk. Kortjakje is namelijk een hoer en koopt op zondag haar zonden af.

Kinderen voor Kinderen - Ik ben toch zeker Sinterklaas nie Toegevoegd na 38 seconden: http://www.youtube.com/watch?v=_-yskHbN6gs

Dit is een tweespraak. "Koen , maak je mijn schoen? " "Ja juffrouw , dat zal ik doen." "Koen , maak je hem sterk?" "Ja juffrouw dat is mijn werk." (een paar dagen later ) "Koen , is mijn schoen al klaar"? "Ja juffrouw , betalen maar!" "Koen , ik heb geen geld ontvangen"! "Nou juffrouw , dan laat je schoen maar hangen, want op mensen zonder geld , daar zijn wij niet op gesteld!"

Als je een christelijk kinderliedje zoekt: 'je kunt het niet kopen met je geld'

Nederlands slaapliedje, Klaai,klaai,grote vaak,mijn oogjes vallen toe. Jantje gaat zoete melkpap eten van zijn vaders bonte koe. Koe,koe,doe je oogjes toe. Liever geld in mijn zak dan water in mijn schoen. Schippertje mag ik overvaren,ja of nee,moet ik dan een cent betalen, ja of neen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100