Ik zoek een nummer uit de jaren 80 dat begint met het luiden van een klok (3x) en daarna ah hahaha en gitaren. Geluid klinkt als AC/DC. Geen Metallica

Hoi,

Ik ben al heel lang op zoek naar een nummer waar ik de titel niet van weet, maar ook niet wie de uitvoerend artiest is.

Midden jaren 80 had mijn broer een casettebandje met mooie beginstukjes. Daar stond een nummer op dat begon met het luiden van een klok (3x) en daarna iets van aah hah hah hah hah gevolgd door muziek (gitaar geloof ik). Het is niet When the bells toll van Metallica. Kan iemand eens in zijn geheugen graven en kijken of dit enigzins bekend voorkomt?

Ik heb iedereen die het misschien kan weten al gevraagd, maar helaas!

Ik wacht in spanning op de reakties! Ik hoop dat het lukt, voor mij is dat nummer jeugdsentiment. Achter in de toyota 1000 van mijn broer en dan keihard dit nummer!

Es

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
14.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien klinkt het als AC/DC omdat het AC/DC IS?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele discography afgelopen, helaas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RapRap: laat je nog even weten of je er al achter bent welk nummer het is? Ik ben zelf ook erg benieuwd!

Antwoorden (8)

begint het niet met.. ding dong ding dong

Toegevoegd na 21 minuten:
misschien is het aha met crying in the rain
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cliff richard and the shadows sea cruise

http://www.youtube.com/watch?v=CR6H9kz1Qrk

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=-2OgX-1X4fg&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen zijn from the underworld.
En dan zou de band the herd kunnen zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het liedje komt uit 1977 en het is te beluisteren op you tube.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ik inderdaad ook: The Herd, From the Underworld, alhoewel volgens YouTube dat nummer uit 1967 is.
j5m
13 jaar geleden
ja je hebt volkomen gelijk het is uit 1967.
Is het wellicht Fool's Overture van Supertramp.
Dit is een lang nummer waar op 2 min.43 kerkklokken
te horen zijn en vanaf dat moment wordt het prachtig. Bekijk het filmpje maar eens.
Een erg mooi nummer met verschillende lagen.
In ieder geval prachtig om hard in de auto te draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
dit is volgens mij niet het juiste antwoord,maar dit is zulke mooie muziek.....
De min is niet van mij, wel de compensatieplus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel flyingcrow. Inderdaad erg mooi, hè.
Ik zat te denken aan The Sweet ,maar dat is een nummer uit 1973 en i.p.v. de klokken sirenes in het begin ..maar WEL beginnend met Ahhaaaaaaaaaaaa Ahaaaaaaaa

http://www.youtube.com/watch?v=BgrYf7VWASE

Blockbuster !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thunderstruck van Ac/Dc.. begint niet met 3x een klok, maar dat met die klok kan ook van een ander nummer geweest zijn . Bij thunderstruck heb je wel dat ''ahaahaaahaahaaa'' THUNDER ''ahaahahahahwaaah'' Thunder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk aan: Requiem van Slik met Midge Ure.