Hoe zet je tablatuur om in gewone noten?

Stel, je hebt de tab van een solo en je wilt dat een keyboard de solo speelt. Aan een tab heb je weinig als keyboardspeler, dus hoe 'vertaal' je tablatuur naar noten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik weet niet precies wat je bedoeling is, of hoe je het wilt doen.. Maar misschien in praktische zin..

Je zou een tablatuurprogramma kunnen kopen/downloaden. Een programma zoals Guitar Pro (Een van de beste hiervoor, gebruik 't zelf). Hier tab je de gehele tablatuur. Daarna kan je kiezen voor View>Notes. Hierdoor zie je de noten in tablatuur, niet de tabs. Je kan ze hierna ook als noten uitprinten.

Ik hoop dat dit helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tablatuur is doorgaans voor mensen die geen noten kunnen lezen.

om tablatuur om te zetten moet je goed noten kunnen lezen en schrijven. maar als je dat echt goed kan is tablatuur vaak overbodig omdat je zelf muziek op gehoor uit kunt schrijven.