ik heb een mp3 bestand met instrumentale muziek, kan ik dat laten klinken alsof het van een live concert is?

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik heb wel van elk instrument appart een een mp3-tje misschien maakt dat t makkelijker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
N.a.v. de toevoeging in je vraag.
Wel uniek dat je een apart mp3-tje hebt van alle instrumenten. Kun je leuke dingen mee doen!
Mag ik vragen welk nummer dat is, en waar je het vandaan hebt gehaald? Of is dat een te brutale vraag? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uuh, van heel veel nummers.
Je kan bij karaoke-versie.nl Instrumentale versies "kopen"(helaas) en dan kan je het hele nummer bewerken.
Bijvoorbeeld de drums zachter, piano uit, achtergrond zang iets harder. Snapje 't is echt leuk :D

Het beste antwoord

Dat is nog een heel gedoe denk ik. Er zijn wel players, waar je iets kunt instellen, zoals "church" of "concert hall", maar dan wordt er eigenlijk alleen een soort echo toegevoegd. Als je handig bent, en je gebruikt audio-software, dan zou je een extra kanaal kunnen toevoegen, met daarop wat geschreeuw, gejoel en applaus. Dan gaat het er al meer op lijken.

Het belangrijkste probleem zit 'm denk ik in de opname. Een studio-opname voor een mp3, ook voor instrumentale muziek, daar wordt weken aan gewerkt, en is gewoon gepolijst en klinkt gelikt. D.w.z. er zit geen enkele oneffenheid meer in.

Bij een live concert kan dat niet, en de charme van zo'n opname is nu juist dat je hoort dat het maar mensenwerk is. Je hoort kleine foutjes en een wat minder gelikte sound. Een echt goede simulatie van een live-concert, met een mp3 opname als basis, is daarom m.i. bijna niet te doen, wil je het tenminste een beetje realistisch laten klinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het programma dat ik gebruik heb je wel Het effect concert hall, ik zal ff kijken hoe dat werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het helemaal eens met mesher. Je kan er inderdaad wel de galm aan toevoegen als ware het opgenomen in een concertzaal maar de 'live' factor kan je er niet in monteren, ook al voeg je een kanaal toe met geschreeuw e.d.
Ik vind het heerlijk om live opnames te beluisteren en dat je haast kunt voelen dat de betreffende artiest boos op zichzelf wordt om een foutje, en dat soort dingen.
+ voor mesher