kan er bij een MIDI file een stem bij zitten? Zo ja kan je me dan een website ofzo sturen?

Toegevoegd na 10 minuten:
dus kan de echte zang er bij zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Midi is alleen data. Dus welke noot, hoe hard wanneer en hoelang wordt gespeelt.
Deze informatie wordt naar een instrument (wavetable op je geluidkaart bijvoorbeeld.) gestuurd en deze laat dan "iets" horen. (Kwaliteit van geluid zal dus afhankelijk zijn van je geluidskaart of midi instrument en kan bijna echt zijn!! )
Een stem (van iemand zit er niet in.) hooguit een instrument dat de melodie van de zang speelt.
Er kan wel een audio bestand bij een midi bestand met zang samen afgespeeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jawel, maar dat zal dan in ieder geval een stem zijn zonder tekst. Denk aan neuriën of gewoon zingen zonder woorden.

En dan nog zul je enige fantasie nodig hebben om het echt als stem te herkennen wat je hoort. Hetzelfde geldt voor b.v. piano of clarinet. Ook daar is het toch allemaal een beetje surrogaat. Midi heeft heel veel voordelen, maar om allerlei zaken goed na te bootsen is het minder geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moest eens weten hoeveel (commercieel) muziek er tegenwoorden d.m.v. midi instrumenten wordt gemaakt.
Midi stuurt (start) gewoon samples aan.
Hier: http://www.nativeinstruments.com/#/en/products/producer/powered-by-kontakt/classic-piano-collection/?content=1031
kun je bijvoorbeeld wat voorbeelden van piano's horen.
(Allemaal bespeelbaar met Midi.)