Waarom herhalen radio's zo vaak?

Waarom herhalen ze bij radio's zo vaak? Wat is het nut?

Radio's als bijvoorbeeld Q music/Radio 538/Sky Radio/Radio Veronica en ga zo maar door.

Der is meer dan genoeg muziek, om ruim 1 maand lang, niet hetzelfde nummer te horen. Ook in de categoriën die zij opnoemen. Voorral jaren 70 tot nu.

Maar wonderbaarlijk, hoor je meerdere keren per dag hetzelfde nummer. En dan voorral hedendaagse nummers, oftewel, niet wat ze zeggen, 80/90, bij Q music is dat zelfs alleen in het foute uur te horen.

En ik wil dus graag weten, WAAROM? Waarom is het alsmaar hetzelfde nummer, dezelfde artiesten en krijgen artiesten die t verdienen niet eens de kans?

Ik wil het heel graag weten, want ik wil echt de juiste reden weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.8K

Het beste antwoord

De stations die je noemt zijn net toevallig de commerciële stations, die met zo weinig mogelijk kosten en zo veel mogelijk winst moeten draaien, om geld te verdienen met de reclame-inkomsten van de vele blokken reclame waar de muziek incidenteel tussendoor komt.

Meestal is er sprake van een paar geluidsbanden die om de zoveel tijd gewisseld worden, en met wat geluk de daarop staande nummers random draaien. Zo kun je wel vijf van die stations of nog meer laten draaien met slechts één man personeel ; supervoordelig.

Na een week heb je het eigenlijk allemaal wel gehoord, en kun je beter een wat creatievere zender opzoeken. Waar ook nog wel eens nieuwe artiesten gedraaid worden bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Omdat de meeste mensen van die nummers houden. En wat willen radiostations? Veel luisteraars! Daarom draaien ze die muziek. Ik zou eens andere radiostations gaan opzoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zeg ook dat het niet bij alle radiostations hoort. Trouwens op 3fm hoor je veel meer goeie nummers van 70/80/90's nu heb je op 3fm de Zeroes reqeust dit is erg aan te raden. Alle nummers van 2000 tot 2009. Verder luistert mijn vader altijd naar radio 2. en naar Radio 10 gold. Hier is veel meer 70/80/90 music
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen willen de liefdjes regelmatig horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Freudiaanse vertyping? (lief -djes)
Bij een commercieel station worden luister onderzoeken uitgevoerd. Elk nummer wordt bij mensen "gescreened" om te peilen of hun luisteraars (doelgroep) dat graag wil horen!
Ze willen jong en in de tijd van nu blijven, dus draaien ze die muziek. Zo veel nummers worden er niet continu bijgeproduceerd om elke keer te wisselen en die ook nog eens commercieel aanslaat en bij het station past.
Veel luisteraars luisteren ook niet een hele dag naar 1 zender, maar bv een uurtje in de auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, niet zo moeilijk te beantwoorden: geld,geld,geld. Veel dezelfde commerciële shit draaien= veel luisteraars=veel reclame-inkomsten=veel verkoop=veel naamsbekendheid=meer luisteraars=meer reclame-inkomsten=meer verkoop enz,enz.