Wat vind je van chansonnier, cabaretier Maarten van Roozendaal?

Ik vind het zo wonderlijk dat veel mensen nog nooit van Maarten van Roozendaal heben gehoord. Ikzelf ben helemaal lijp van zijn stem, muziek en geweldige teksten.
Ken jij Maarten van Roozendaal, en zo ja, wat vind je van hem?

leg een steen onder je kussen
brand voor mijn part een kaars
slacht 'n lam, maar red mij niet.

Restaureer je kerk
Stuur je kinderen ten oorlog
lees handen tot je blind ziet maar red mij niet

zet een rare muts op
duw briefjes in een muur
versier je voorhoofd met een stip maar red mijn niet.

laat mij in mijn zeven sloten
laat mij de draad volslagen kwijt
aan gezelligheid ten onder richting eindeloze tijd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik vind hem een van 's lands meest begenadigde artiesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe, gelukkig ben ik niet de enige!
+1 voor jou en bedankt!

Andere antwoorden (5)

Ja, ik heb wel eens van hem gehoord. Maar ik heb verder geen mening over hem. Over zijn muziek heb ik ook geen mening, behalve dat het mijn ding niet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik wel eens gezien en dat vond ik best goed. Hij is alleen weinig op tv de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, Daar is Maarten ook niet op uit. Hij is geen tv-man. Je moet hem in het theater gaan en willen zien.
Ja ik ken hem zeker. Sinds hij de A.M.G.Schmidtprijs in 2000 won, volg ik hem. Vorig jaar kreeg hij de Polifinarioprijs.
Hij is idd een hele aparte man, met bijzondere stem en teksten, maar ik denk dat hij geen breed publiek zal bereiken. Daar is het kennelijk te moeilijk voor. Ik mag hem absoluut graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zeker van hem gehoord.
Een held in de kleinkunst maar helaas
voor het grote publiek net niet toegankelijk
genoeg, denk ik.

Het nummer Zwerver is mijn favoriet en
draai ik vaak op mij iPod.
Hij heeft prachtige teksten, zeer beeldend gezongen.
Mooi ook vind ik "Red mij niet", "Het is niet waar"
en "Familie".
Het zijn gezongen verhaaltjes, soms wat ingewikkeld
geschreven, maar daarom blijven ze boeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ,die Skusme;

Ik heb niet veel van hem gehoord, maar het werk dat ik ken vind ik mooi, ontroerend, vaak humoristisch en soms prachtig pijnlijk.