Hoe lang blijft MP3 nog bestaan ?

Is het zinnig om nog een dure mp3 speler te kopen bijvoorbeeld ?
Dit omdat er andere manieren zijn om muziekbestandjes klein te krijgen die de muziek zelf niet aantasten (lossless). Zoals FLAC en APE en nog wat andere..
Krijgen we over een tijdje flac spelers ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Dat duurt nog wel ff, als 't al binnen een decennium gaat gebeuren.
Verreweg de meeste liedjes op internet zijn nog steeds mp3. Verder kan je desnoods achteraf altijd nog je FLAC's omzetten naar 320Kbit mp3 zoals je dure speler alsnog die liedjes kan afspelen. Trouwens, gaat 't inderdaad om een dure mp3-speler: best kans dat die wel FLAC ondersteunt. APE misschien niet, want da's niet bepaald generiek. Maar ook die kan je gewoon omzetten naar mp3.

Dus: ja, 't is zinnig.

Toegevoegd op 13-06-2009 05:17:13
Microsoft heeft trouwens genoeg macht om mp3 te killen of om 't naar hun hand te zetten. Dat eerste is momenteel echter nog niet iets waar ze de hoogste prioriteit aan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan al op een aantal spelers, zie link.
Het zal wel even duren, maar ik denk dat de MP3 wel gaat verdwijnen, gezien de enorme daling van de prijs van storage en het toenemen van bandbreedte thuis.
AWM
14 jaar geleden
Dat zal ooit verdwijnen, maar de mp3's zullen nog heel lang op internet rondzwerven en zo duur zijn mp3-spelers tegenwoordig toch niet meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal nooit verdwijnen, net als de muziek-cassette...
Ja Flac APE spelers komen er wel bij...