Wat is de oorsprong van de melodie in 'Here is the News' van ELO, ook wel de tune van de VPRO?

Het spreekt me al zo lang aan, weet iemand of het een compositie is van ELO of wellicht van een andere componist?
Waar komt dit vandaan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
8.7K

Het beste antwoord

Het nummer komt van het album ''Time' van de Electric Light Orchestra (ELO). Een album uit de periode dat de groep al over het hoogtepunt heen was. Het nummer 'Here is the News' met het zeer aansprekende begin is sinds jaar en dag de herkenningstune voor de VPRO.
Ongelofelijk dat ze daar zo lang mee doen. Bij de VPRO wordt geen kijk- en luistergeld gestoken in aankleding en opsmuk.
De meeste nummers werden bij ELO geschreven door
voorman Jeff Lynne. Ik neem aan dat hij Here is the News ook schreef. Ik zoek het vanavond nog even op, het staat vast op de LP!

Toegevoegd na 16 minuten:
Het album ''Time'' is een door Jeff Lynne bedachte reis door de tijd, waar het nieuws van de toekomst (here is the news) een onderdeel van uitmaakt.
Het nummer is inderdaad geschreven door Jeff Lynne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor de moeite!
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord :-)

Andere antwoorden (1)

Het is een compositie van ELO, alleen gebruikte de VPRO het vroeger en nu weer als openingstune voor zendtijd.
Het is geen 'citaat' van iets, maar door de structuur lijkt het een beetje op sommige openers van nieuwsprogramma's (wat natuurlijk logisch is als je bedenkt waar het nummer over gaat).

Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Here_Is_the_News