Welke componist is dit?

Het gaat om een klassieke componist.
Ik denk dat hij uit Duitsland komt, maar dat weet ik niet zeker.
Hij heeft rond de tien symfonieen geschreven, eind negentiende en begin twintigste eeuw, het einde van de romantiek.
Zijn naam was iets in de trant van 'Butcher' of 'Bucker' of zoiets, maar dat zal wel niet de goede schrijfwijze zijn.

Iemand die weet over wie ik het heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Max Bruch
Gerard von Brucken Fock
Anton Bruckner
Nicolaus Bruhns
Antoine Brumel
Alfred Bruneau
Ton Bruynèl
Helen Buchholtz
Henri Büsser
Simon Burgers
Paul Burkhard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou Franz Schubert geweest kunnen zijn. Die leefde van januari 1797 tot november 1828. Hij heeft negen symfonieën geschreven incl. de beroemde ' onvolledige symfonie. Daarbij heeft hij bijna 6oo liederen,opera's , kamer- en solo pianomuziek geschreven. Hij is vooral bekend om zijn originele melodic en
harmonisch schrijven.

Anton Bruckner leefde van 1824-1896, dit is dus geen componist van de 18de eeuw maar een 19de eeuwse-.
Hij schreef echter ook 9 symfonieën op grote schaal, hij schreef vooral veel kerkorgelwerken.
Het waren beide Oostenrijkse componisten.
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Flauw om daar dan een negatieve duim voor te geven. Deze persoon heeft meer moeite voor het antwoord gedaan dan BSB... -> compensatieplus
amc
13 jaar geleden
Dank voor de support Amadea. Khepput je hebt gelijk. Ik heb het niet goed gelezen, ik zat met de 18de eeuw in mijn hoofd. Ik weet niet meer waarom ik daar bij kwam, maar ik ben een geschiedenislezer dus...ik zal wel iets door elkaar gegooid hebben.;)