Wat zijn de varianten van dit liedje?

Vroeger, in mijn joppige jaren, kende ik er een heleboel van. Tegenwoordig is dit nog de enige.

Ben dus opzoek naar de andere varianten van dit liedje:

"In het woud, in het woud, wonen indianen,
Die schieten niet met pijlen, nee die schieten met bananen."

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In het bos, in het bos, wonen indianen, ze eten niet, ze drinken niet, maar schieten met bananen. toemba toemba toemba toemba toemba toem-ba In het bos, in het bos wonen indianen, ze weten niet wat pijlen zijn en schieten met bananen. toemba toemba toemba toemba toemba toem-ba In het bos, in het bos, Wonen krokodillen. Ze eten niet, ze drinken niet, Ze bijten in je billen!

tumba tumba tumba http://www.youtube.com/watch?v=67141aadaxU

Schiet hem dood, in z'n poot, leg hem in 'n kissie, Gooi er dan wat water bij dan zwemt hij als een vissie.

In het woud is het koud en daar wonen indianen, ze werken niet, ze eten niet, ze schieten met bananen

Een heel andere variant van dat liedje heb ik als kind geleerd: Is ie dood Breek z'n poot Stop 'm in een kissie Doe er nog wat water bij Dan zwemt ie als een vissie

Op de hoek van de straat staat een NSB er, Het is geen man en geen vrouw, Maar een farizeeër. Schiet hem dood, door zijn poot en stop hem in een kissie. Doe er dan wat waterbij, dan zwemt ie als een vissie! Zo werd het ons als kinderen verteld tijdens de oorlog en je snapt wel dat ons op het hart werd gedrukt het niet te zingen waar vreemden bij waren!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100