Wat zijn de varianten van dit liedje?

Vroeger, in mijn joppige jaren, kende ik er een heleboel van. Tegenwoordig is dit nog de enige.

Ben dus opzoek naar de andere varianten van dit liedje:

"In het woud, in het woud, wonen indianen,
Die schieten niet met pijlen, nee die schieten met bananen."

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
18.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een minnaar actief op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is er vast een die het liedje nooit heeft geleerd en nu jaloers is :P
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op een berg, op een berg wonen Indianen, schieten niet met pijl en boog maar schieten met bananen Toemba toemba toemba toemba toemba toemba Schiet 'm dood, in zijn poot en leg hem in een kissie, doe er dan wat water bij dan zwemt ie als een vissie Toemba toemba toemba toemba toemba toemba

Het beste antwoord

In het bos, in het bos,
wonen indianen,
ze eten niet,
ze drinken niet,
maar schieten met bananen.
toemba toemba toemba toemba toemba toem-ba

In het bos, in het bos
wonen indianen,
ze weten niet wat pijlen zijn
en schieten met bananen.
toemba toemba toemba toemba toemba toem-ba

In het bos, in het bos,
Wonen krokodillen.
Ze eten niet, ze drinken niet,
Ze bijten in je billen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs wat ik dacht dat ik had onthouden blijkt niet te kloppen. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, in het woud in het woud heb ik ook weleens gehoord hoor, dus is niet erg raar als je aan die dacht ;-)

Andere antwoorden (5)

tumba tumba tumba
http://www.youtube.com/watch?v=67141aadaxU
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schiet hem dood, in z'n poot, leg hem in 'n kissie,
Gooi er dan wat water bij dan zwemt hij als een vissie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het woud is het koud
en daar wonen indianen,
ze werken niet, ze eten niet, ze schieten met bananen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel andere variant van dat liedje heb ik als kind geleerd:

Is ie dood
Breek z'n poot
Stop 'm in een kissie
Doe er nog wat water bij
Dan zwemt ie als een vissie
Amadea
13 jaar geleden
Op de hoek van de straat
staat een NSB er,
Het is geen man en geen vrouw,
Maar een farizeeër.
Schiet hem dood, door zijn poot
en stop hem in een kissie.
Doe er dan wat waterbij,
dan zwemt ie als een vissie!

Zo werd het ons als kinderen verteld tijdens de oorlog en je snapt wel dat ons op het hart werd gedrukt het niet te zingen waar vreemden bij waren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare min.
Plus van mij want zo ken ik het ook.
En ik ben van na de oorlog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och momo,ik loop altijd wel ergens een min van de één of de ander op. Wat ik ook antwoord!
flyingcrow
13 jaar geleden
ik ken hem zo,
Thijsje wijs ging op reis hij ging schaatsen rijden
Thijsje wijs ging op reis hij ging baantje glijden
op de hoek van de straat ging ons thijsje onder raad eens toen hij bovenkwam toen was hij naar den donder
schiet hem dood in zijn poot leg hem in een kissie
giet er dan wat water bij dan zwemt hij als een vissie Dit komt uit de 50ér jaren.Leuk om ook andere versies te lezendie nog ouder zijn. Het natuurlijk geen antwoord op de toemba-vraag, daarom staat dit bij de reactie''s
Wij moesten in de klas vroeger wel een toemba-liedje zingen,in mijn ogen ontzettend flauw,het bestond alleen uit de woorden toemba en lalala en het was een soort canon
flyingcrow
13 jaar geleden
trouwens die minnen snap ik ook niet,ga dus compensatieplussen uitdelen.