Het radiosignaal op nederland.fm gaat via internet, dat veroorzaakt een vertraging. Het komt dus niet direct van een mast naar een radio, maar moet via servers en routers door het internet gestreamd worden. Dat gaat net iets langzamer dan radio.

Ook is het zo dat de player op Nederland.fm het signaal buffert. Dit gebeurt zodat je zonder onderbrekingen radio kan luisteren. Als het internet dan even niet snel genoeg is, wordt de buffer afgespeeld zodat je zonder onderbrekingen radio kan luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De doorgifte van live radiostations op internet levert altijd 30 à 40 seconden vertraging op. Dat heeft te maken met noodzakelijke buffering om een ongestoord signaal mogelijk te maken.
escape
13 jaar geleden
Die vertraging wordt veroorzaakt doordat de uitzending niet via de ether maar via internet loopt.
bamibal
13 jaar geleden
Radio via internet gaat via Packetges. Oftewel stukjes informatie die aan de andere kant nog aan elkaar geplakt moet worden. Het is dus niet echt 'live'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de computer moet hij eerst nog bufferen en wordt dus niet direct uitgezonden.. Het wordt eerst opgeslagen en dan afgespeeld.