Bestaat er liederen van voor de middeleeuwen?

Hoever gaat het terug en weten we nog hoe ze klinken? Een link wordt gewaardeerd.

Bestaat = Bestaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Ik heb een link gevonden waarin verwezen wordt naar de 13e eeuw voor Christus. (http://soundblog.spaces.live.com/blog/cns!D380EA83E108537F!2101.entry)

En ja we "weten" hoe het klonk, althans de volgende website laat je een stukje horen hoe het geklonken moet hebben:
http://128.97.6.202/urkeshpublic/music.htm

Als je mijn links volgt kun je nog meer interessants lezen over heel oude muziek! Veel leesplezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk +1 ;-)

Andere antwoorden (2)

Het oudste lied dat gevonden is, stamt van 4000 jaar bc.
uit Ur en is geschreven in cuneiform.
Dat ziet er ongeveer zo uit.
Cuneiform werd geschreven in kleitabletten.
AWM
14 jaar geleden
Hildegard von Bingen heeft ze gevonden en vertolkt ze...

Of ze ook liederen van ver vóór de middeleeuwen heeft, dat weet ik niet precies...