Leuke nummers voor een feest?

Ik word 18, mijn vader 50. Samen geven we een feest voor onze familie, zijn vrienden en mijn vrienden. Wat zijn leuke nummers voor dit grootse feest?
Er moet pit in zitten, maar natuurlijk niet té hard. Iets à la ABBA, om een beetje op mee te kunnen zingen/'dansen'. Kommaar op met de tips, ook modernere nummers zijn welkom als ze een beetje bij dit thema passen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk! Alvast veel plezier!

Het beste antwoord

Hoi,

Ik heb tussen kerst en oud en nieuw met veel plezier geluisterd naar de top 2000 op radio 2. Dit zijn de 2000 beste platen in Nederland. Ik heb de lijst erbij gepakt, gekeken wat mij aansprak en wel 150 nr's ervan gedownload. Met oud en nieuw met vrienden heb ik deze muziek gedraaid tot in de late uurtjes. Van Abba tot Anouk en alles er tussenin. Was echt een top avond/nacht!

Hierbij de lijst:
http://www.hitsallertijden.nl/top%202000/2010/top2000_2010totaal.htm

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Pak het geboorte decennium van je vader. Jaren 60 en er vlak voor. Denk 'tour of dutie' muziek. Doet het bij alle generaties goed.

Of een salsa - latin getint feest. Werkt ook goed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Village people met YMCA
Boni-M The rivers of babylon
Pussycat met mississippi
The Cats met Marianne
Abba met SOS
Manuel und pony-- Das lied von manuel
Fine young cannibals------ suspisions minds
Sheila E-------- Holly rock
Pussycat ----- Georgy

Misschien kun je er wat mee!

S6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Get the party started - Pink
Happy birthday to you - Stevie Wonder
We are family - Sisters Sledge
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen zijn jullie 68. Dus nummers uit 1968 zijn wellicht leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eens naar de Qmusic foute cd's.. Staat vast wel wat tussen!

Of, als je de naam van een nummer al weet, download deze dan op mp3z.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die Party Party cd's zijn ook wel leuk voor feesten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Earth Wind en Fire
Sly and the Family Stone
Pink Floyd
Beatles
Johnny "Guitar" Watson
Stevie Wonder
Frank Zappa
George Gershwin
Muse
Patrick Watson
Rolling Stones
Queen
Simon en Garfunkel
muziek uit de musical Hair
Talking Heads
Tears for Fears
Gorillaz
New Cool Collective
Village People
The Band
Radiohead
Spinvis
Eels
Jamiroquai
The Police
Arctic Monkeys
Beach Boys
Focus
David Bowie
James Brown
Rage Against the Machine
Goudsmit
Robert Wyatt
Meatloaf
C-mon&Kipsky
Wouter Hamel
Gentle Giant
Grizzly Bear
Battles

Toegevoegd na 22 uur:
The Doors
Coldplay
Velvet Underground
Led Zeppelin
Iron Maiden
...die band van Ace of Spades
Elvis Presley
Prince
Red Hot Chilli Peppers
Bob Dylan
Soundgarden
The Faces
Sex Pistols
Bob Marley
Kate Bush
Katie Melua
The Cure (oh joy)
Oh no Ono
OK Go
Whitest boy alive
Y.M.C.K.
Spice Girls (en dat soort ongein)
Franz Ferdinand
Vampire Weekend
Amy Winehouse
Syd Barrett

Toegevoegd na 22 uur:
Pardon! Het zijn geen nummers, alleen artiesten. Verkeerd gelezen :) Hoop dat je hier wel mee verder kunt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het NRC weekblad 18-24 december 2010 staat op blz.18 een artikeltje waar je vast wel wat aan hebt, over muziek op feesten. Mogelijk dat de bibliotheek nog dat nummer heeft, of een kennis? Ik weet niet of je het digitaal kunt vinden.
In ieder geval heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de collectie cd's pakt is het het beste eerst wat vrolijks en bekents te nemen. als het ijs gebroken is en iedereen is bijv. aan het eten kletsen e.d. dan zou je aan rustige klassieke muziek kunnen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij weet wat jij en je vrienden leuk vinden qua muziek, ik zou zeggen, vraag je moeder en of broer/zus van je vader welke muziek je vader vroeger leuk vond en wissel dat af. Zo krijgt ieder wat hij leuk vindt.
Begin met een party CD om iedereen wat los te krijgen en dan afwisselend de oude en nieuwe muziek. Veel plezier!