Ik denk door het tempo.Het ligt heel dicht tegen een natuurlijk ritme aan waardoor het erg dansbaar is. Ook kent het een grote variatie dus voor ieder wat wils. Want echte rauwe undergroudn zie je niet zoveel mensen voor kiezen. ten tweede spreken de teksten een groot publiek aan. De een wil het wezen de ander snapt het, omdat ie er zelf vandaan komt. Plus het kan wel onder popmuziek vallen, maar zoals eminem heeft wel een hele eigen sound en even lekker subjectief..is nu eenmaal gewoon steen goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een zeer toegankelijke muziekstroming is voor de mensen die iets muzikaal zijn. Ook de vaak gebruikte samples zijn herkenbaar voor velen, en de text is vaak treffend.
Als je enigzins geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Nederlandse hiphop, dan is het de moeite waard om je eens te verdiepen in de de Osdorp Posse, o.l.v. 'wonderkind' (Pascal Griffioen) Def P.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het Hip is !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hop zeker :P
Omdat het "mode" is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het vooral heel erg populair bij een bepaalde groep jongeren. Echt niet iedereen vind het leuk. En hiphop op zich als muziekstroming is ook wel erg breed dus dan zou dat nog een reden zijn.

Verder wordt het door velen als stoer gezien omdat hiphoppers/rappers vaak in clips veel chickies en geld en dure auto's laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat immigranten deze muziek graag horen ( Vooral Turken, Marokkanen en Amerikanen ), hebben deze onze jongeren bëinvloed toen ze naar hier kwamen.

Dit betekende jammer genoeg een ondergang voor de goeie dance muziek uit de jaren '90.

Aan de andere kant is ook Mtv.nl hier de schuld wat van.

Ik ben geen racist, maar als die volkeren die ik net hierboven noemde hier in België of in Nederland komen wonen, komen zijn zij toch meestal met hun attitude de aanstokers van rellen / geweld.

Oldskool hiphop klinkt meestal veel funky'er, en vele van tegenwoordig heeft precies een marginaal voorkomen.
Maar het is tegenwoordig IN blijkbaar om marginaal voor te komen...
Kijk maar naar die Vj's van tegenwoordig op Jim...!!!

Af en toe nog goeie prog.'s, maar die vj's 8-)
Frank Molnar had er beter gebleven.

Toegevoegd na 32 minuten:
Nu ja... ondergang van Dance...

Het is er gelukkig al weer bovenop gekomen, maar 't is nu wel anders maar ook nog wel veel goeie tracks in het genre tegenwoordig.

Nu is het meer Electro, Fidget & Dirty House & de Eurodance van nu, die gelukkig weer wat waardering heeft tegenwoordig.

Maar dat komt dan ook wel om dat er invloeden in verwerkt zijn van hip hop en/of rap en/of r'n'b van tegenwoordig. Wat vroeger minder het geval was...

Of toch niet? Als je kijkt naar de Eurodance van begin jaren '90 dan bijvoorbeeld.

Maar helaas is het niet meer zoals in de jaren '90, waarbij alle dance genres er mochten wezen...
Ik ben zeker van had de dance op zich op het niveau bevonden van creatie waar het zich nu bevind, dat deze wel erbij kon genomen worden in de jaren 90 toen ook.

Maar omgekeerd...?! Nee hoor!

Toegevoegd na 37 minuten:
O ja en Eminem valt best nog mee eigenlijk.
Als daarintegen je muziek maar 50 cent waard is zoals die andere artiest..., dat is al een compleet ander geval.

Ben zelf eigenlijk ook wel wat weg van Professor Green.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat meer om de beat dan om de tekst, de meeste jongeren kijken niet naar de tekst. Als je gaat vragen wat er in de tekst staat weten ze het meestal niet, het gaat er denk ik om of er tempo in zit en of het een lekkere dansbare beat inzit.