Welke muziek wordt op Youtube weggehaald?

Vanwege de afspeelrechten wordt niet elk liedje die je op Youtube uploadt geaccepteerd, en zal het hele muziek-spoor in je filmpje worden weg-ge-muted. Echter zie ik ook vaak dat het liedje herkend wordt, en dat er de titel ervan onderaan het filmpje geplaatst wordt.

Is er een site of een mogelijkheid om te kijken welke liedjes door Youtube geaccepteerd worden? Het zou vrij zonde zijn dat je een filmpje monteert met een achtergrondmzuekje die vervolgens weg wordt ge-mute.

Dus kan je dit ergens nakijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Op onderstaand elink zie je de regels van YouTube:
http://www.youtube.com/t/howto_copyright
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op alle muziek die je upload zitten auteursrechten (BUMA/STEMRA) als jij dit niet zelf geschreven of gecomponeerd hebt.Elk stuk muziek wat jijzelf geschreven en/of gecomponeerd heb mag je op you tube plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige artiesten en platenmaatschappijen claimen copyright voor hun liedjes, en verbieden je om deze op youtube te gebruiken.

Er bestaan een lijst met artiesten die je wel mag gebruiken in je videos, zonder dat je copyright schendt, ik zal even voor je kijken of ik deze voor je kan vinden, hij is niet helemaal compleet.

Voor zekerheid moet je de artiest/maatschappij om toestemming vragen om een bepaald nummer te gebruiken in je video. Er is meestal ook een regeling dat je een liedje wel mag gebruiken als je hem voor bepaalde doeleinden gebruikt, zonder intentie om er winst mee te maken en dergelijke, dit kan je volgens mij vinden in de Youtube regels.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.fixtstore.com/storefront.php

Op deze website vind je alleen muziek die helemaal vrijgesteld is van copyright, voor andere muziek moet je toestemming vragen (door de platenmaatschappij te mailen) en dan krijg je bijna altijd wel toestemming! Als je maar beschrijft waar je het voor gebruikt ;)