Weet iemand muziek die gaat over het maken van keuzes?

Ik In de kerk moet ik een praatje maken. nu wil ik me vooral richten op de jongeren, en een nummer laten horen van een populaire band/muziekgroep/artiest onder de jongeren, welke gaat over het maken van keuzes.

heeft iemand een ideE?

Toegevoegd na 29 minuten:
de doelgroep is ongeveer 14-18 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
8.6K

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cheetah Girls - What If

Echt een meidennummer. Maar ik ben man en ik vind het toch een leuke. Gek he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Still I long for your kiss van Lucinda Williams zit tussen een gemaakte en een nog te maken keuze in:

I know I shouldn't but I want you so bad
I know it couldn't be but I want what we had
I know our love is gone and I can't bring it back
Still I long for your kiss
I know it's over cause you told me so
I tried to leave but I can't let you go
I can't believe you don't want me no more
Still I long for your kiss
The days go by but they don't seem the same
I cry and cry and I call out your name
I go downtown I see your face
Nobody around can take your place
But you put me down
But you turned me away
Still I long for your kiss

SOLO

The days go by but they don't seem the same
I cry and cry and I call out your name
I go downtown I see your face
Nobody around can take your place
But you put me down

But you turned me away
Still I long for your kiss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuzes die je maakt. Van dik hout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat dit de doelgroep wel aanspreekt en het heeft een hele goede link met jou onderwerp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keuzes maken in confrontatie met je vader: Father and Son, van Cat Stevens (hij heet tegenwoordig Yusuf Islam).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrede zij met hem.
uit den ouden doos:

Paul Simon "50 ways to leave your lover"
http://www.youtube.com/watch?v=298nld4Yfds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het charmante verhaal achter dit lied is voor mij, dat Paul Simon het schreef om het begrip "rijm" aan zijn zoontje uit te leggen.
"Hop on the bus, Gus...."
http://www.songfacts.com/detail.php?id=6776
Heel inspirerende muziek, het is zo goed als gospel. Dit is een stukje uit een film waar alleen maar keuzes worden uitgedrukt in muziek :) Dreamgirls heet hij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Place in this World ' van Michael W. Smith. Het komt van het album 'Go West young man'. Uitgebracht begin jaren negentig, maar Smith is nog steeds razend populair. En als je het in de kerk wilt laten horen: dit is een gospelzanger met een positief christelijke tekst zonder dat het er dik bovenop ligt. In de link kun je ook de tekst meelezen.