ik wil altijd een ander instrument

ik ben 14 jaar en ik heb al 3 instrument bespeeld gitaar piano en saxofoon en ik wil altijd iets anders proberen en zou ook graag basgitaar willen leren spelen maar zouden mijn ouders dan boos worden omdat ik al 3 instrument speel en niets zeggen, of moet ik het ze wel zeggen ????????????????????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik speel 3 instrumenten, ik ben nu bezig met piano, ik denk dat het gewoon ligt aan of het instrument bij je past, Nu ik piano speel heb ik zin om te gaan spelen en dat had ik hiervoor niet. Misschien moet je ook wel gewoon doorzetten met oefenen. Omdat je dan bijvoorbeeld andere muziek kan spelen die je wel leuk vind...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Op veel muziekscholen mag je oefenen/kennismaken met diverse muziekinstrumenten. Dat is handig want dan hoef je ze niet gelijk aan te schaffen. Vaak kun je ook huren. Informeer maar eens bij jou in je woonplaats.

Die drie die je nu gehad hebt, heb je daar ook zelf voor gekozen? Daar had je dan een reden voor. Of stop je er misschien mee als het te moeilijk wordt en je teveel moet oefenen? Ga nu goed nadenken over wat je echt wilt. Ik snap dat je niet steeds maar kunt wisselen.

Informeer eens bij een muziekschool. Zij kunnen je wel helpen of een definitieve keuze te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja als je goed bent geworden in al die andere instrumenten dan zal het geen probleem zijn.
maar zo te horen ben je nogal een 'ik wil dit en nu wil dat" type
Dus leer eerst maar eens 1 instrument goed te bespelen
gitaar is waarschijnlijk je beste keuze
al vind ik saxofoon wel erg sexy hoor
maar dan moet je van jazz gaan houden
anders zal je daar nooit beroemd mee worden ;)

piano is ook geweldig zeker als je denkt later zelf muziek te schrijven.
13 jaar geleden
Ik krijg de indruk dat je gewoon snel uitgekeken raakt, heb je dat ook met andere dingen?
Misschien is het een oplossing om de uitdaging binnen je instrument te zoeken; spelen in een (ander) bandje of orkest, andere stijlen proberen, i.p.v. een altsax kijken of je ergens een tenor of barition kan ritselen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk! dat je meer instrumenten wilt leren bespelen.
ik hoop dat je ouders waarderen dat je veel wilt leren van allerlei instrumenten.
de crux zit 'em ook in het door oefening steeds beter
te worden op het instrument. dat gaat vooral door veelvuldig oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet op één instrument te focussen!
Heb jij maar lekker plezier met het instrument waar jij op het moment zin in hebt.
Zo krijg je kennis op veel vlakken. Wellicht niet zo specialistisch, maar daar kan je gaandeweg aan bouwen.
Je ontwikkelt je muzikale talenten ook als je er lekker op los experimenteert.

Op de vraag of jouw ouders hier boos om zullen worden kan ik je geen antwoord geven; ik ken ze niet.
Ook weet ik niet wat jouw instrumentkeuzes voor financiële gevolgen hebben.
Misschien is het beste om hier gewoon eerlijk over te zijn, en je ouders uit te leggen dat je graag verschillende instrumenten wilt uitproberen.

Je kan in elk geval niet verwachten dat je ouders elk instrument voor je aanschaffen.
Maar als je serieus genoeg bent in het maken van muziek, en je wilt meerdere instrumenten bespelen, dan kan je zelf sparen om meer instrumenten te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag is of je al die instrumenten 'moest' bespelen van je ouders. of ben je gewoon snel verveeld geraakt met een instrument.

maar ik zou gewoon voor basgitaar gaan, en er een akkoordinstrument bijhoudeen (piano, gitaar)

maar ik zou toch 1 instrument uitkiezen waar ik extra hard voor zou gaan oefenen. anders kun je straks een heleboel instrumenten maar een klein beetje spelen, maar niet goed.
en dat is zonde.

ikzelf begon met piano, en ben later met drummen begonnen. drummen doe ik een stuk minder vaak, maar ik houdt het wel bij. en voor piano oefen ik gewoon heel veel.

als je veel met een instrument kan is het ook leuker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 3 kinderen die alledrie een instrument bespelen, en ook alledrie op sport zitten.
Ik heb met mijn kinderen altijd afgesproken dat de keus die ze gemaakt hebben voor een sport/muziek in ieder geval voor het hele seizoen geldt. Dus niet ergens 3 maanden lid van zijn, en dan eraf willen omdat het niet bevalt. Kinderen mogen ook best weten dat er ergens verplichtingen aan zitten, en soms moet je iets ook langer doen om zeker te weten wat je ervan vindt.
Als jij al 3 instrumenten hebt bespeeld denk ik dat jouw ouders best coulant zijn. Als jij nu basgitaar wilt spelen zou ik dat als ik jou was zeker tegen je ouders zeggen, maar je kunt meer doen.
Ga -voordat je het tegen je ouders zegt- alvast op informatie uit bij de muziekschool. Ga naar de docent die deze lessen geeft, leg uit wat je allemaal al hebt gedaan, en vraag wat hij je aanraadt. Check wat de mogelijkheden zijn: Kun je halverwege het jaar overstappen, wat zijn de kosten, kun je ergens een basgitaar huren.
Op die manier laat je je ouders zien dat het je serieus is.
Als ze dan toch weigeren kun je dit jaar je les op het andere instrument afmaken, en dan alsnog overstappen als je dat nog steeds wilt. Want dan zien je ouders dat het je echt ernst is.
Succes.