Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom klinken de noten op mijn klassieke/spaanse gitaar anders als in een tutorial ?

Als er noten gespeeld worden bij een tutorial zoals Am klinkt het veel mooier en anders in de tutorial dan als ik het doe.

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik bedoel dus iemands anders tutorial en ik heb zelf niks opgenomen ik luister met mijn oren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met een natuurkundig verschijnsel genaamd 'de formant'. Dit is niet hetzelfde als de toonhoogte. De formant wordt vaak omschreven als de 'volheid van de klank' en wordt bepaald door een aantal aspecten: onder andere het materiaal waar het muziekinstrument van is gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is jouw gitaar anders gestemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan wel een paar reden bedenken:

-het word opgenomen, dus dan kan het anders gaan klinken.
-Een andere gitaar dus een ander geluid
-Andere snaren: plastic of staal?
-geluidseffecten
-Geluidsboxen van je computer...

Verder, Is je gitaar gestemd? doe je het op de juiste manier?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel dus iemands anders tutorial en ik heb zelf niks opgenomen ik luister met mijn oren. Zijn zelfde snaren ik heb de cd en dvd gratis bij de gitaar gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik weet wel dat je zelf niks hebt opgenomen, bedoelde ik ook niet. Is het niet zo dat je hoe langer je gitaar speelt des te beter het klinkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen, ik zal nog wachten op andere antwoorden en het antwoord dat me het best geholpen heeft zal ik zetten als Beste Antwoord. In ieder geval bedankt voor je hulp, ik ben een stuk wijzer geworden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding