Dat is een Bandura.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bandura
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat zit er volkomen naast. Is meer een soort luit. Kijk eens goed naar de vorm!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, ik zit er niet naast. Kijk maar eens naar afbeeldingen van Bandura-spelende musicanten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor het geval de afbeeldingen je niet overtuigen, Ik heb op youtube hetzelfde filmpje nog eens gevonden, maar nu met een geschreven taal eronder die wij ook kunnen lezen en daar staat Badura. https://www.youtube.com/watch?v=JhUPnBe_U30
Amadea
11 jaar geleden
Dat betekent volgens mij dat het een op de badura gebaseerd instrument is: ervan afgeleid kind. Het ziet er meer als een citer dan als een luit uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tof, bedankt!
Ik vroeg me af of ik een antwoord zou krijgen, of dat het een instrument is dat alleen mensen die in een of ander klein dorpje in Oekraïne wonen kennen ;) Ik had namelijk geen idee hoe bekend of onbekend het is, ik had het zelf nog nooit eerder gezien, maar ik vind het echt een heel erg gaaf instrument. Mij lijkt het trouwens duidelijk dat je gelijk hebt hoor. Het plaatje bij je bron ziet er inderdaad wel wat anders uit dan die in de video, maar er zijn wel meer instrumenten waarbij je verschillende types hebt die er vrij verschillend uitzien, en als ik op bandura zoek met google kom ik veel foto's tegen van instrumenten die er wel precies zo uitzien als in de video.