Welke in het Nederlands uitgebrachte nummers zijn ook in het Duits uitgebracht?

Of Duitse nummers die vertaald bij naar het Nederlands

Toegevoegd na 17 minuten:
Liefst ook met de duitse titel / artiest anders zoek ik me alsnog het *ganse web af.. Thnx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
24.3K

Het beste antwoord

"Für Gaby tu' ich alles" van Gerd Böttcher is door Rob de Nijs gezongen als "Voor Sonja doe ik alles".
"Und es war Sommer" van Peter Maffay is door Rob de Nijs gezongen als "Het werd zomer".
"Damals wollt' ich erwachsen sein" van Udo Jürgens is door Rob de Nijs gezongen als "Foto van vroeger".

"Der Sommerwind" van Grethe Ingmann is door Conny Vandenbos gezongen als "De zomerwind".
"Über sieben Brücken musst du gehen" van Karat is door Liesbeth List gezongen als "Over zeven bruggen".
"Rosen haben Dornen" van Carmela Corren is door Anneke Grönloh gezongen als "Rozen hebben doornen", en haar "Brandend zand" heet oorspronkelijk "Heisser Sand" en werd in 1962 uitgevoerd door Mina.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een beetje vrede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
+ was mijn eerste gedachte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Tulpen uit Amsterdam.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
t smurfenlied...

mama van heintje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jan Smid- Ich sing das Lied....
Ik zing dat lied voor jou alleen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Jantje Smit moet dat natuurlijk zijn. Zit ik bijna Nederlands trots te beledigen :)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Frans Bauer heeft ook een aantal nummers in het Duits uitgebracht volgens mij. En Jan Smit.

Toegevoegd na 9 minuten:
Maar ben er zelf geen fan van :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zullen we drinken 7 dagen lang :)

http://www.youtube.com/watch?v=Td1R70yOVj8
http://www.youtube.com/watch?v=HRhoJG5y1l8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat een paard in de stal.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoelde: in de gang (in 't Nederlands dan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Du" van Peter Maffay , is bij ons uitgebracht als "Jij" door André Hazes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lied van nico haak met je elatische beinen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pierre Kartner - Het kleine cafe aan de haven
Peter Alexander - Die kleine Kneipe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Viva Espana Imca Marina
http://www.youtube.com/watch?v=QTbHCQ69fPg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hermanus Jantinus Van Veen

Toegevoegd na 6 minuten:
Will Tura
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Er wordt gevraagd naar vertaalde titels, niet naar zangers die zowel in het Nederlands als in het Duits zingen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Will tura is vertaald : oorspronkelijk : ik ben zo eenzaam zonder jou
http://www.youtube.com/watch?v=2XMDP9FStRg
Herman Van Veen : Kwak ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwak : nederl: http://www.youtube.com/watch?v=Yus4IZE9tZE