Hoe gaat het volgende versje verder?

hallo hallo, wie stinkt daar zo'?
het mannetje van de radio.

En ik dacht dat nu kwam:

wie nog meer?
bruintje beer!

verder weet ik het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
8K

Het beste antwoord

De oorspronkelijke slagzin ging niet verder dan "Hallo, hallo, wie stinkt daar zo? Het mannetje van de radio!". Dat was bedacht door Willem H.M. van den Hout (alias de jongensboekenschrijver Willy van der Heide). Hij deed als Willem W. Waterman tijdens de tweede wereldoorlog pro-Duits journalistiek propagandawerk. Na de bevrijding werd hij gearresteerd op beschuldiging van landverraad en collaboratie met de vijand.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in de jaren 50 was het een radio hoorspel dat zo heten ..

klik op de link om d orginele hallo hallo wie stinkt daar zo te luisteren ...

http://geschiedenis.vpro.nl/zoeken/?searchQuery=hallo+hallo+wie+stinkt+daar+zo+