Ik heb Apple oortjes , hoe kan het dat de ene kant nu kopt is maar de andere kant niet?

ik heb al meer dan 2 jaar dezelfde oortjes hoe kan het dat nu de linker kapot is maar de rechter nog prima werkt ? waarom gaan ze niet tegelijk kapot , ik heb dit nu al heel lang, de rechter is zachter dan de linker en als ik de oortjes omdraai is het andersom dus het licht aan de oortjes, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
24.5K

Het beste antwoord

Hallo,
Ik heb deze vraag een tijdje geleden voor mevrouw beantwoord hier op GV, kan hem alleen niet meer vinden..
De oortjes hebben hele dunne draadjes, waardoor er gemakkelijk een kabelbreuk in de oortjes kan ontstaan.
Ik heb nu mijn 2e iPod, en bij beide zijn de oortjes op dezelfde manier als die van jou kapot gegaan.
Je moet het maar voor lief nemen dat die oortjes gewoon een keer kapot gaan, aangezien Apple er ook geen garante op geeft. Zelf heb ik mijn Apple oortjes vervangen voor sennheiser cx300 oortjes, doen het altijd nog perfect, en sennheiser heeft goeie service wanneer er een product kapot is, vanmiddag is mijn koptelefoon van sennheiser (hd205) toevallig stukgegaan (ook door kabelbreuk) hij is anderhalf jaar oud, en heb hem net op de post gedaan. Zal waarschijnlijk spoedig een nieuwe krijgen.
Het probleem kan ook liggen aan de Jack van de oordopjes (dus in de iPod zelf) maar dit zul je even moeten testen door er andere oordopjes in te doen waarvan je zeker weet dat ze werken.
Als het inderdaad een kabelbreuk is, en je beweegt de draad op de plek van de breuk, kan het zijn dat je hem dan soms wel goed hoort.
Dit is helaas een vaak voorkomend probleem, en het is niet zelf op te lossen (heb alles zelf al geprobeerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien zit er een draadje los van binnen ...
je zou dat even na kunnen kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar een draadje los betekend dat niet dan dat er helemaal geen geluid uit komt? wel een +je waard dankje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een draadje maar net steeds een beetje contact maakt krijg je elke keer iets te horen ..
was bij mij ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daarom had ik je een plussie gegeven ik vond het een waardevol antwoord, ik had gekeken in mijn oortje en de draadjes zijn intact kan het ook zijn dat de speakertje kapot is aan een kant door dat hij meer stroom kreeg of zulk andere reden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan natuurlijk ook..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje van mij :)
Zou misschien kunnen dat het draadje naar het rechteroortje meer weerstand ondervind, door bijvoorbeeld klein kabelbreukje, waardoor het signaal wel doorgegeven wordt, maar in verhouding met het linkeroortje een zwakker signaal aan het eind overhoudt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn draadje is erg mishandeld door de jaren heen , er zaten veel knoopjes in en ook als ik mijn ipod op het allerhardste zet en de oortjes op mijn schoot legde kwam er alleen geluid uit de ene die ''werkte'' want ik was erg bang dat dit ''probleem'' aan mijn oren lag, alleen ik vond dit niet echt kunnen omdat ik mijn muziek luister op ongeveer 10 a 20 procent van het balkje . er zitten ook diepe gaatjes zeg maar in door een verknelling ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan denk ik dat je het ene draadje iets meer mishandeld hebt tov het andere draadje;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je ook van mij