waarom werd Queen populairder in Zuid-Amerika toen Freddy Mercury een snor liet groeien en excentrieke kleren begon te dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede vraag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt wel een raadsel. Is het verband er wel. Heb je daar een bron voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wikipedia, ik heb dit nodig voor mijn spreekbeurt

Antwoorden (2)

Vermoedelijk is het de flair van machismo die Freddie Mercury had, en zijn gevoel voor drama, waardoor de Zuid-Amerikanen zo'n fan van Queen werden.
Het eerste Zuid-Amerikaanse optreden van Queen was in Buenos Aires, op 28 februari 1981. Daarna speelden ze drie maal in Argentijnse wereldcupstadions. In totaal speelden ze vijf compleet uitverkochte stadionconcerten binnen acht dagen. Daarna speelden ze twee avonden in het enorme Morumbi Stadion in Sao Paolo. Tijdens de eerste avond waren er maar liefst 131.000 bezoekers en daarmee schreef Queen rock 'n roll geschiedenis - nooit eerder had in de hele wereld een groep voor zoveel mensen gespeeld. In totaal zagen 251.000 mensen de twee shows in het Morumbi Stadion - meer mensen dan de meeste bands kunnen verwachten tijdens hun gehele carrière. Gedurende de tournee stonden alle Queen albums in de Argentijnse top 10; dat was nooit eerder door een groep gepresteerd.
Terwijl ze in Sao Paolo waren, vierde de band het feit dat de single Love Of My Life twaalf aaneengesloten maanden in de Sao Paolo hitlijsten had gestaan. Queen ging nogmaals terug naar Zuid-Amerika voor een tournee die de geschiedenis in ging als de "Gluttons For Punishment" tour. Helaas moesten de laatste 2 optredens in Caracas, Venezuela, afgelast worden vanwege de dood van de president van Venezuela. In plaats daarvan vertrokken ze naar Mexico, voor optredens in Monterrey en Puebla.
Amadea
13 jaar geleden
in Zuid-Amerika houden ze van mannen met snorren en excentrieke kleren dus vandaar.