Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke films en/of series wordt er door de tijd gereisd of wordt er op een andere manier met het element tijd gespeeld?

Ik vind tijdreizen een geweldig thema voor verhalen. Wie kan mijn volgende lijst uitbreiden? Hopelijk zitten er dan nog films en/of series tussen die ik nog niet ken.

Films:
- Back To The Future (I, II en III)
- Time Machine
- Frequency
- Minority Report
- Butterfly Effect
- 12 Monkeys
- Groundhog Day (humor)
- Time Bandits (humor)

Series:
- 4400
- Heroes
- Quantum Leap
- Red Dwarf (humor)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nog wat films waarin met het thema tijd wordt gespeeld:
Sliding doors
Lola Rennt
Irréversible
The curious case of Benjamin Button
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Suske en Wiske (ja, is ook als speelfilm verschenen).

En, ietwat ander genre, maar "De wereld rond in 80 dagen" wordt ook door de tijd gereisd, daar gaat men precies 1 dag terug in de tijd, maar dan zonder hulpmiddelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van tijdreizen houdt dan is de serie LOST een must!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, elders op GV had je al gezien dat ik een enorme LOST-fan ben. Ik had deze bewust niet genoemd omdat dit in feite een spoiler is voor mensen die nog niet zijn begonnen aan seizoen 5! Maar toch bedankt voor je tip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EENS EENS EENS!!! (vanaaf laatste 2 afleveringen...:s)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa, LOST!! Afgelopen vrijdag de laatste twee episodes gezien... oh my God.
AWM
14 jaar geleden
En nu weer afkicken tot febr. 2010 :((
Kruistocht in spijkerbroek (Crusade in jeans).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al het bovengenoemde..maar als serie kun je ook nog sliders toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan Doctor Who hier niet tussen staan?

Een slechte film (hilarisch slecht): A Sound of Thunder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik nou echt mis in dit verhaal is "a christmas carol" van Charles Dickens. Er zijn meerdere filmvarianten van dit briljante verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Higlander films en serie
Catweazle
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
films waarin tijd, volgorde etc vooral aan de orde zijn zijn natuurlijk memento, pulp fiction, resevoir dogs... als kijker reis je dan door de tijd ;)

terugkomend op films die echt over tijdreizen gaan, of een variant erop (verschillende dimensies) :)
valt the butterfly effect daar dan ook onder?
en de beste in dit thema!!!!!! groundhogday!!!! :)

qua series zijn er een paar afleveringen van de twilight zone en the outer limits waar tijdreizen ook in voorkomt.

ik zag verder de terminator serie hier nog niet staan :)

Toegevoegd op 18-05-2009 23:51:21
lost highway!!! :) ook top! (is een loop!) dus je kan de film als je de aftiteling skipt tot het einde der tijden achter elkaar afspelen!!! :)

Toegevoegd op 18-05-2009 23:52:27
die laatste zin van mij... daar scoor ik niet mee natuurlijk... dus de film (maar dan wel de aftiteling skippen) kun je tot het einde der tijden achter elkaar blijven afspelen! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deja Vu met Denzel Washington
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oef...dat zijn er denk ik teveel om op te noemen. Een paar die ik gemist heb: Time Cop, The evil dead 2 en 3, Stargate continuum, Simpsons, Southpark, Donnie Darko, Voyagers (heerlijke serie!), Austin Powers (natuurlijk), Planet of the apes, Deja Vu (afschuwelijke film), Bill & Ted, ik neem aan dat de twilightzone en the outer limits ook wel wat afleveringen hadden....Warlock...euh...He man en hoe heette die film die ik pas gezien heb? Clive Barkers Saint Sinner....pfoe...lange lijst en nog lang niet volledig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ted and Bogus amazing journey( film met keanu reeves)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergeet een van de grootste series welke dit aspect heeft, namelijk Dr. Who (geweldige serie overigens, als je van Britse humor houd).

Star Trek (de verschillende series) bevatten ook tijdreis elementen.

Qua films heb je er een aantal waarbij de hoofdpersoon elke dag opnieuw beleefd. Ik kan eventjes niet op namen komen. De Terminator reeks kun je ook in dit lijstje zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Memento, Mirrors, All Over Again, Paycheck (niet echt over tijdreizen, maar wel over spelen met het geheugen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding