In welke films en/of series wordt er door de tijd gereisd of wordt er op een andere manier met het element tijd gespeeld?

Ik vind tijdreizen een geweldig thema voor verhalen. Wie kan mijn volgende lijst uitbreiden? Hopelijk zitten er dan nog films en/of series tussen die ik nog niet ken.

Films:
- Back To The Future (I, II en III)
- Time Machine
- Frequency
- Minority Report
- Butterfly Effect
- 12 Monkeys
- Groundhog Day (humor)
- Time Bandits (humor)

Series:
- 4400
- Heroes
- Quantum Leap
- Red Dwarf (humor)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nog wat films waarin met het thema tijd wordt gespeeld: Sliding doors Lola Rennt Irréversible The curious case of Benjamin Button

Suske en Wiske (ja, is ook als speelfilm verschenen). En, ietwat ander genre, maar "De wereld rond in 80 dagen" wordt ook door de tijd gereisd, daar gaat men precies 1 dag terug in de tijd, maar dan zonder hulpmiddelen.

Als je van tijdreizen houdt dan is de serie LOST een must!

Kruistocht in spijkerbroek (Crusade in jeans).

al het bovengenoemde..maar als serie kun je ook nog sliders toevoegen.

Hoe kan Doctor Who hier niet tussen staan? Een slechte film (hilarisch slecht): A Sound of Thunder

Wat ik nou echt mis in dit verhaal is "a christmas carol" van Charles Dickens. Er zijn meerdere filmvarianten van dit briljante verhaal.

Star Trek

De Higlander films en serie Catweazle

films waarin tijd, volgorde etc vooral aan de orde zijn zijn natuurlijk memento, pulp fiction, resevoir dogs... als kijker reis je dan door de tijd ;) terugkomend op films die echt over tijdreizen gaan, of een variant erop (verschillende dimensies) :) valt the butterfly effect daar dan ook onder? en de beste in dit thema!!!!!! groundhogday!!!! :) qua series zijn er een paar afleveringen van de twilight zone en the outer limits waar tijdreizen ook in voorkomt. ik zag verder de terminator serie hier nog niet staan :) Toegevoegd op 18-05-2009 23:51:21 lost highway!!! :) ook top! (is een loop!) dus je kan de film als je de aftiteling skipt tot het einde der tijden achter elkaar afspelen!!! :) Toegevoegd op 18-05-2009 23:52:27 die laatste zin van mij... daar scoor ik niet mee natuurlijk... dus de film (maar dan wel de aftiteling skippen) kun je tot het einde der tijden achter elkaar blijven afspelen! :)

Deja Vu met Denzel Washington

Oef...dat zijn er denk ik teveel om op te noemen. Een paar die ik gemist heb: Time Cop, The evil dead 2 en 3, Stargate continuum, Simpsons, Southpark, Donnie Darko, Voyagers (heerlijke serie!), Austin Powers (natuurlijk), Planet of the apes, Deja Vu (afschuwelijke film), Bill & Ted, ik neem aan dat de twilightzone en the outer limits ook wel wat afleveringen hadden....Warlock...euh...He man en hoe heette die film die ik pas gezien heb? Clive Barkers Saint Sinner....pfoe...lange lijst en nog lang niet volledig!

Ted and Bogus amazing journey( film met keanu reeves)

Je vergeet een van de grootste series welke dit aspect heeft, namelijk Dr. Who (geweldige serie overigens, als je van Britse humor houd). Star Trek (de verschillende series) bevatten ook tijdreis elementen. Qua films heb je er een aantal waarbij de hoofdpersoon elke dag opnieuw beleefd. Ik kan eventjes niet op namen komen. De Terminator reeks kun je ook in dit lijstje zetten.

Memento, Mirrors, All Over Again, Paycheck (niet echt over tijdreizen, maar wel over spelen met het geheugen)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100