Wie weet waar de flat waar Poirot in woont tijdens de serie staat?

Ben de dvd's van Poirot (Agatha Christie) weer eens aan het bekijken. Nu "woont"hij in een heel leuk appartement, met heel aparte vorm. Ik vroeg me zomaar af: Bestaat/bestond dat echt, zo ja waar dan??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

'Whitehouse Mansions' zoals het in de serie heet, staat op/aan Charterhouse Square in London.

'Many buildings surround the square, but the residential building known as Florin Court (known as Poirot's "Whitehaven Mansions") is located on the eastern side of the park. The building houses a swimming pool in the basement and a roof garden (as seen on satellite images). Florin Court (and Charterhouse Square) is just north of the Museum of London (at London Wall). The Museum of London's postcode is EC2Y 5HN, whereas it is known that Charterhouse Square's postcode is EC1.'
rose