Omdat een film een aaneenschakeling is van "foto's" die razendsnel achter elkaar worden afgespeeld. In het Amerikaans Engels wordt het woord "film" dus: motion picture, film of movie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat 'picture' een standaard woord voor film is in amerikaans engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

In het Engels wordt voor een film ook wel de uitdrukking Motion Picture of Moving Picture gebruikt. 'Movie' en 'picture' zijn veelgebruikte afkortingen daarvan.