Op hoeveel decibel is een bioscoop afgesteld?

Kom net terug van de film inception. Imax met een geweldig geluid. Maar het is wel idioot hard eigenlijk. Dus ik vraag me af hoeveel decibel heb ik om mijn oren gehad vandaag? (Pathe Eindhoven)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk aan wat??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder bejaard te zijn:)

Het beste antwoord

De gemiddelde normale bioscoop is ongeveer op 80 decibel afgesteld.

Imax bioscopen staan meestal harder, vanaf zo'n 90 dB, met uitschieters in het geluid tot wel 115 dB. Daar wordt vaker over geklaagd. Maar bioscooppersoneel kan aan de instelling niets veranderen, dat wordt door Imax ingesteld en daar kan het personeel verder niet bij.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij is dat 85 Db. (dit lijkt niet hard, maar geluid met deze sterkte wordt over het algemeen als hinderlijk ervaren.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluid wordt steeds harder gezet en kan nu tot in de 90 decibel oplopen. Grote kans dat jouw geluid Tussen de 90 en 95 decibel stond.