Omdat de kwaliteit van Disney films hoog is. Een andere tekenfilm valt dan al vaak tegen als je die vergelijkt met een Disney film. Minder mooie tekeningen,kleuren enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat dat een officiele en bekende "filmproducer" is denk ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het de meest bekeken en bekende versie is, in de (westerse) wereld.
Tegenwoordig zien kinderen alleen deze versie.
Ik ben opgegroeid met sprookjesboeken van Grimm en Andersen, de Efteling en sprookjesfilms uit Oost Europa, dus voor mijn gevoel zijn dié de "echte".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meneer Walt Disney heeft wereld geschiedenis gemaakt met de eerste tekenfilm met geluid: Steamboat Willy met Mikey Mouse op 18 november 1928. Daarmee staat Walt Disney mee bekend als eerste. Vandaar dat vele er van uit gaan dat alle Walt Disney productie de eerste en originele is. Ook door de hoogwaardige kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast is Disney ook een vrij bekend handelsmerk waardoor je eerder aan het Disneymerk denkt..