Waar kan ik het best legaal (dus betaald) kwaliteitsfilms downloaden?

Het gaat me dus perse om kwaliteitsfilms, niet de commerciele kaskrakers als Avatar enzo, want die zijn op tal van manieren (illegaal) te downloaden.

Films uit jaren 50 tot nu - wie weet het (uit ervaring)?

Toegevoegd na 1 minuut:
N.B.: ik zeg 'downloaden', maar ik wil net zo goed een abonnement nemen op een commerciele aanbieder. Als ik bij Film1 kijk, zie ik toch teveel commerciele films en de meeste erg recent. Over Netflix heb ik niet zulke goede verhalen gehoord, maar misschien waren dat de verhalen van die mensen die graag 'commerciele kaskrakers' kijken ;-) en dit niet op Netflix kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je onder kwaliteitsfilm verstaat. Op xxxfilms.com staan ook kwaliteitsfilms.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan anno 2014 nog geen betaalde diensten die grote hoeveelheden digitale films aanbieden, zoals winkels dit doen. Wel zijn er alternatieven, zoals Netflix, maar, zoals je al vermoedde, biedt een dergelijke streaming videodienst slechts een handvol titels aan en ben je daarnaast afhankelijk van een internetverbinding. Je legt (al dan niet bewust) onterecht de link tussen legaal en betaald downloaden als het aankomt op films. In Nederland (hoe krom dit ook klinkt) is het downloaden van originele en illegale filmcontent legaal en dus niet strafbaar. Op dit moment is deze benadering de enige mogelijkheid om een zo'n breed mogelijk aanbod aan films op je eigen computer te kunnen beheren, en van daaruit verder te archiveren op, bijvoorbeeld, een dvd-schijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had hierop gereageerd, IamLOST, maar je antwoord is een reactie geworden en dus is ook mijn reactie verwijderd. Jammer.

Antwoorden (1)

Via Itunes Store kan je heel wat films betalend downloaden. Als je oudere films zoekt, klik je het best de categorie klassiekers aan. Je moet dan wel eerst itunes downloaden en films aanklikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op iTunes-downloads (zowel films als muziek) zit een zogenaamde DRM-beveiliging. Hierdoor kun je downloads niet afzonderlijk niet voor andere doeleinden (dan via iTunes te bekijken) gebruiken. Het verwijderen van deze DRM-beveiliging, zodat dit wel mogelijk wordt, is illegaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind Itunes best duur. Ik wil voor de films betalen - vind ik niet meer dan normaal, maar een online service die even duur is als een 'stoffelijke' DVD in je handen? Nee.