Welke film is nu een uitermate goede "tranentrekker"?

We willen vanavond een film gaan huren en hebben zin in een echte tranentrekker. Welke film is hier uitermate geschikt voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

titanic dear john
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (48)

I am Sam.

Toegevoegd na 22 uur:
Wat ook zeer ontroerend en zo echt is: Blood diamond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tekenfilm 'Bambi.' is de grootste tranentrekker aller tijden. Dat blijkt uit een online enquête van een Brits bioscoopreclamebureau onder meer dan drieduizend filmfans.

De 66-jaar oude Disney-film over het hertje dat moet toezien hoe zijn moeder wordt doodgeschoten door jagers, eindigde voor 'Ghost' met Patrick Swayze en Demi Moore.

De derde plaats is voor tekenfilm 'The lion king' en de vierde plaats wordt bezet door 'E.T.'.

Andere films waarbij filmfans het niet droog hielden zijn 'Titanic', 'Beaches', 'Philadelphia', 'Watership down', 'Boys don't cry' en 'Steel magnolias'.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor Steel Magnolias. En ook Bambi doet het goed met zakdoeken.
My sister's keeper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Green Mile &
Not without my daughter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the green mile... zeker wel.. een hele mooie film met Tom Hanks
vooral wanneer die grote neger wil sterven ...zo zielig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Rieneke1
13 jaar geleden
idd muts, + :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb the green mile al vele malen gezien en hij blijft ontroerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stephen King op z'n best, he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the green mile, idd ook gezien.
mooie film! wel zielig idd
bambi doet het idd ook goed, en the nootbook
" The bridges of Madison County" geweldige film van Meryl Streep en Clint Eastwood, over een onmogelijke liefde.
Aangrijpend en zowel diep romantisch als realistisch en voorstelbaar .
Gewoon huren.
En ik wil wedden dat je hem vaker gaat huren..

Tja, en de Titanic mag er wat tranentrekkerij uiteraard ook zijn. Maar die geeft ook veel spektakel en is bovendien zo overbekend, dat je hier niks nieuws hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komt een vrouw bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The color purple !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad een geweldige film.
Heel aangrijpend.
Life is hard. Life is short. Life is painful. Life is rich. Life is....Precious.
Kramer versus Kramer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als man vond ik "P.S I love you" wel een echte tranentrekker en ja ik ben een beetje macho ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Philadelphia en Forrest Gump met Tom Hanks
hele mooie films

Toegevoegd na 1 dag:
out of africa,,, met meryl streep en robert redford
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nog nooit droog kunnen houden bij:

What's Eating Gilbert Grape
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Forrest Gump een echte aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cinema Paradiso
About Schmidt
Awakenings
Life is Beautiful
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men of Honor! Zeer mooie film!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou het vooral niet droog bij trieste oorlog films, zoals Schindlers list en Sophie's choice.

Toegevoegd na 6 minuten:
The boy in the striped pyjama's is er ook zo één.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schindlers list is mooi ja ieder jaar komt die hier op tv ..kijk hem iedere keer weer ook heel moedig wat hij heeft gedaan zoveel joden gered
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Boy in the Striped Pajamas is inderdaad zeer goed. Heel aangrijpend.
Hachi
ik heb vreselijk gehuild bij deze film. Zo zielig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, heb nog nooit zo gehuild als bij deze film!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Shawshank redemption
One flew over the cuckoo's nest
K'Pax
The Green Mile
Pride & prejudice
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, en zeker K-pax!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 The Shawshank komt morgen ( zondag) op tv, 20.00 u op rtl 4! Superfilm!
The Green Mile is ook fantastisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allemaal prachtfilms!
echt deze: dumbo, zo ontroerend mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsotsi - http://www.imdb.com/title/tt0468565/
Waltz with Bashir - http://www.imdb.com/title/tt1185616/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seven Pounds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the notebook,
my sister's keeper
green mile
my girl
life as a house
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik jank minimaal 5x bij de film Dancer in the Dark met Björk. Iedere keer weer En dat terwijl ik een hekel heb aan musicals, maar het is niet echt een musical
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hotel Rwanda.
En 'The Killing Fields'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh de "Killing Fields " herinner ik mij. Wat een diepe en zware , maar ook zo mooie film . Veel tranen. Ik zag hem in de bioscoop rond 1983.
"Brokeback Mountain " , over de onmogelijke liefde tussen twee mannen ( die geen homo's zijn ) . Speelt zich af rond 1963 in het westen van de USA. Vol gevoel en emotie .

Toegevoegd na 4 minuten:
"das Leben der Anderen ". Omdat in deze film iemand iets héél goeds doet voor een ander , zonder enig eigenbelang , en zonder zich bekend te maken. Spannend en bijzonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pearl harbor!!!!
saving private ryan
the blood diamond
zwartboek
message in a bottle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flight 93.
Een zeer indrukwekkende film over de vliegtuigkaping van 9/11. Nog nooit heb ik de neiging gehad om te gaan huilen bij een film, maar hierbij kon ik het niet drooghouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dying Young met Julia Roberts

Toegevoegd na 2 minuten:
Sweet November
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The green mile
Colour purple
My sister keeper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-crash (2004).
-Titanic
-Legends of the fall
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
One flew over the cuckoo's nest, ben er verbaasd over dat die nog niet genoemd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt een vrouw bij de dokter! Ik heb nog nooit zoveel vrouwen (inclusief mezelf) zien janken in de bioscoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turks fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: the Green Mile,
of Cold Mountains
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vanavond is natuurlijk allang voorbij, maar je kunt altijd een lijstje maken van alle tips.
Eeuwige snotterfilm hier: Love Story.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Waterschapheuvel (Waterschip hill) hier nog niet tussen staat zeg! Hierin komt ook het nummer: Bright Eyes in voor :) Het is een tekenfilm, maar de grootste tranentrekker van mijn leeftijdsgenoten !

Oh: The green Mile is natuurlijk ook geweldig, maar die is reeds meerdere keren genomend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de pakkendste films die ik ook zag en me daar dan ook beroerd bij voelde van droefheid was ' de kleine blonde dood' met Antonie Kamerling in de hoofdrol.
13 jaar geleden
The bucket list
Sweet november
Ps. I love you
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Lovely Bones!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spirit (is alleen wel een animatiefilm).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Bucket List

scheidde net zo vaak. Carter Chambers (Morgan Freeman) is al 45 jaar automonteur. Hij was net geschiedenis gaan studeren toen zijn Virginia (Beverly Todd) zwanger bleek, waarop hij zijn ambities liet varen en de verantwoordelijkheid nam voor zijn familie door een baan te gaan zoeken. De mannen komen elkaar tegen wanneer ze op dezelfde kamer worden opgenomen in het ziekenhuis wanneer bij hen beide kanker wordt geconstateerd.

Cole en Chambers leren elkaar wat kennen en krijgen tijdens gesprekken inzicht in elkaars denkbeelden, terwijl de medische staf ze aan het ene na het andere onderzoek onderwerpt. Op een dag krijgen ze beide slecht nieuws. De onderzoeken wijzen uit dat de kanker bij geen van hen beiden nog te genezen is. Ze zijn beide terminaal en hebben nog een half tot een heel jaar te leven. Chambers gooit daarop moedeloos een papiertje weg wat Cole opraapt en leest. Het blijkt een Bucket List, een papiertje waarop Chambers dingen noteerde die hij eens gedaan wilde hebben voor hij sterft (kicked the bucket).

Waar Chambers het papiertje weggooide omdat hij zijn kansen dingen waar te maken zag vervliegen met de onheilstijding, ziet Cole juíst daarin de reden om nog zo veel mogelijk waar te maken in de weinige tijd die hen nog rest. Geld is geen probleem, want hij heeft er zoveel van dat hij het toch niet op krijgt. Cole haalt zijn nieuwe vriend over en samen gaan de twee terminale patiënten op pad om in sneltreintempo nog zoveel mogelijk wensen waar te maken. Daarbij voldoen ze niet alleen aan hun eigen individuele verlangens, maar gaan ze ook telkens mee in die van de ander, waardoor ze een beetje inzicht krijgen in elkaars kijk op het leven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Edward Cole (Jack Nicholson) is een steenrijke zakenman. Hij haalt veel voldoening uit zijn werk, maar heeft weinig sociale contacten. Hij was vier keer getrouwd ( ontbreekt aan begin van de tekst)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the persuit of happiness
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P.S. I love You
Kimath