Ken je de film What the Bleep do we know, en Down the rabbit hole?Wat is jouw mening hierover ?

Beschrijving
What The Bleep Do We Know!? is een bijzondere en vernieuwende film die gedeeltelijk bestaat uit interviews, een verhaallijn en gedetailleerde en inspirerende visuele effecten en animaties. De hoofdrolspeelster Amanda wordt gespeeld door Oscar winnares Marlee Matlin (Children of a Lesser God). Zij belandt in een wereld die door wetenschappers wordt aangeduid als de kwantumfysica. De film zoekt de raakvlakken op van de zichtbare, waarneembare wereld en de mystieke, religieuze en filosofische inzichten die de mensheid sinds vele duizenden jaren en overal ter wereld heeft ontwikkeld. Het waarheidsgehalte van deze inzichten wordt steeds meer bevestigd door de allernieuwste resultaten van geavanceerd natuurwetenschappelijk onderzoek. Kortom: What The Bleep Do We Know!? is een nieuwe ervaring en een uitdaging die je leven kan veranderen.

Extra's: Q&A met de filmmakers, interviewclips, Aeon Spoke "Emmanuel" music video, trailer.

Beeld: 16:9 Anamorphic
Geluid: Dolby Digital 5.1
Taalkeuze: Engels
Ondertiteling: Nederlands, Frans
Extra's:
Q&A met de filmmakers, interviewclips, Aeon Spoke "Emmanuel" music video

Ik heb met verwondering zitten kijken, ademloos ! wow

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het eerste deel vond ik erg leuk...pseudowetenschappelijk, maar erg vermakelijk. Het tweede deel (down the rabbithole) wordt te religieus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Film spreekt de waarheid, althans dat willen ze graag...

Wel interessant, maar niet waar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We komen er nooit achter wat is waar ben jij a l wetend dan ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee hoor ik weet niets, maar dat weet ik dan wel weer heel zeker...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hm ... dat is een contradictie
Ken de films alleen van naam.
Zal ze snel eens kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze films hanteren de methoden van de Scientology kerk.
Een aantal mensen die meewerken aan de film zijn daaraan verbonden.
Zou verboden moeten worden.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun je uitleggen wat je bedoelt ?
AWM
15 jaar geleden
Precies wat ik zeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja antwoordman, die opmerking maakt het duidelijker...
AWM
15 jaar geleden
Nou, deze film is niets meer of minder dan een reclamefilm voor Scientology, gemaakt door leden van van deze sekte en betaald daardoor.
Google maar eens op de titel van deze film en het woord Scientology.
De film wordt gratis verspreid als één van de vele creepy manieren om zieltjes te winnen.
What the Bleep do we know kwam mij over als een propagandafilm voor een bepaald geloof, van een Indiase meneer die Ramtha heet.
Korte scenes met een dame die verwonderd door de wereld loopt en steeds meer 'lessen' leert over hoe de wereld in elkaar zit, worden afgewisseld met talking heads van dubieuze wetenschappers. Al deze scene's samen moesten ervoor zorgen dat ik meer en meer overtuigd raakte van alle wijze lessen die in de film uiteengezet werden.
Ik moest de film na een half uurtje uitzetten, ik werd er ziek van.
Anderen blijken hem wel uitgekeken te hebben, maar lijken niet tot een andere conclusie gekomen te zijn (zie bron):
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
what the bleep do we know slaat volledig de plank mis. Het heeft het over een natuurkundig principe waarbij een observatie de uitkomst beinvloed. WTBDWK trekt de conclusie dat dit bewijst dat we speciale gaven hebben. Riiiiiight.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onbegrijpelijke mumbo jumbo. Na een half uur uitgezet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Classe1306;

"What the bleeb...." was een tijdje geleden op tv en vanwege alle verhalen rond die film ben ik ervoor gaan zitten. Hoewel ik het aardig vond beginnen werd het mij al gauw te zweverig en op het eind zelfs drammerig en pseudowetenschappelijk. Niet mijn film dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja die ken ik allebei. Heb de dvd's gekocht en heb ze al een paar keer gekeken.
Hele goeie films. Ik denk ook dat het echt zo in mekaar zit allemaal.
Vreemd dat ik zoveel negatieve reacties zie hierboven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb de films nog niet gezien. Wel het boek: what the bleep do we now op het verlanglijstje staan (doorgaans lees ik graag eerst het boek voordat ik de films kijk).

Wat betreft Down the rabbit hole... nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Down the rabbithole is grotendeels hetzelfde als "what the bleep", alleen zijn er nog wat dingen aan toegevoegd, zoals de interviews aan het einde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oke, dank voor de info
Ze leken me wel interessant. Heb ze jaren geleden al gekeken, maar ook maar één keer omdat het absoluut niet bracht wat het beloofde.
Naar mijn mening geven ze helemaal geen antwoorden, maar laten ze je uiteindelijk met meer vragen achter.

Ik lees nu ook in de reactie van anderen dat het om films van de scientology-beweging gaat. Dat verklaart voor mij in ieder geval een hoop.