Hoe noemt die film waarbij een duo een familie stalkt?

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik een fragment heb gezien tijdens de lessen esthetica vroeger. Het is een film waarbij als ik mij niet vergis 2 mannen een familie stalken. Als ik me niet vergis was het een psychothriller. Het fragment dat we zagen was toen 1 van die mannen zich kwam voorstellen als de nieuwe buur en vroeg of hij een eitje kon lenen. Dan laat hij het vallen, zegt de vrouw dat het niet erg is, dat ze het wel zal opkuisen. Dan dringt de man aan achter nog een eitje en wanneer hij die krijgt slaagt hij er weer in die te laten vallen. Het ging in die les over spanning opbouwen in een film.
Het duo zou de familie psychisch stalken. Zoals onder andere die scène over de eitjes. Ze zouden dan ook de hond hebben gedood, maar meer herinner ik me niet van de uitleg over de film.
Als ik mij niet vergis was er een originele versie die later werd verfilmt naar een Engelstalige versie. Ik dacht dat het origineel Duits was, of Scandinavisch, maar ik twijfel heel sterk of ik dit wel goed heb onthouden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Funny Games van Michael Haneke. Oorspronkelijk Oostenrijkse film uit, later een Amerikaanse remake.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oorspronkelijke versie: 1997, remake 2007, zelfde regisseur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
+ 1 voor je antwoord. De beschrijving op http://www.moviemeter.nl/film/1127 klopt precies: "Twee schijnbaar beschaafde jongemannen terroriseren en mishandelen zonder duidelijk motief een gezin. Anna, George en hun zoontje Georgie zijn net aangekomen in hun vakantiehuis. Terwijl Anna voor het eten zorgt gaan haar man en zoontje de boot optuigen. Opeens staat Peter voor de deur; een jongen die namens de buren een paar eieren komt lenen. Hij gedraagt zich op een irritante manier onhandig en maakt geen aanstalten te vertrekken. Even later staat ook zijn vriend Paul in de gang. Op een uiterst beleefde manier zijn de jongens hondsbrutaal en ondanks haar verzoek weigeren ze het huis te verlaten. Ook George slaagt er niet in te ontkomen aan hun opdringerig gedrag. Al gauw blijkt dat de ontspannen begonnen zomervakantie verandert in een gruwelijke nachtmerrie".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik kon er echt totaal niet meer opkomen :)