Hoe is het nu met de hotelmanager uit Hotel Rwanda?

Ik zag deze week de zeer indrukwekkende film Hotel Rwanda, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van hotelmanager Paul Rusesabagina. Hij heeft met gevaar voor eigen leven honderden mensenlevens gered. Hoe is het daarna met hem verder gegaan? Heeft hij hier ooit een onderscheiding voor gekregen? Woont hij nu in België? Is hij nu ook hotelmanager?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

"Rusesabagina, his wife and children, and the refugees eventually managed to escape to Tanzania, thanks to the Rwandan Patriotic Front. After staying in Rwanda for two more years, Rusesabagina applied for asylum in Belgium and moved to Brussels in 1996 after receiving credible threats on his life.
Rusesabagina received the US Presidential Medal of Freedom on November 9, 2005[2] from President George W. Bush."

Toegevoegd na 23 minuten:
Er staat op youtube fragmenten van de film en interviews met PR.
http://www.youtube.com/watch?v=LchWLP-XsVw&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig, jij kunt beter googelen dan ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had je net al een + gegeven, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel :))De toevoeging is voor liefhebbers die liever kijken dan lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik vond het ook heel leuk om de echte persoon even te zien en te horen! Net zo bescheiden als de man in de film trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga zeker die film kijken, bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goede film, zeker de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je zoekwerk, een verdiende + 10!