Hoe zit het einde van de film Shutter Island echt in elkaar? (-> Let op, deze vraag verklapt het einde van de film)

Shutter Island, het einde is hij nou wel of niet gek? Is het een complot om hem daar te houden, of is hij echt al twee jaar daar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Marshal Teddy worstelt met helse hoofdpijnen. Hij hallucineert en droomt van zijn gestorven vrouw en de opeengestapelde lijken die hij als geallieerd soldaat in Dachau aanschouwde. Er is dus meer aan de hand dan een normale ontsnapping; Teddy zelf weet dat nog veel zekerder. De nazi’s, de CIA en de pyromaan die zijn huis aanstak – alles en iedereen lijkt verbonden in een complot, dat zich samenbalt op het eiland.
Het kan niet anders dan dat Teddy lijdt aan PTSS, posttraumatische stressstoornis. Hij heeft een psychische aandoening en is dus inderdaad gek.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij is inderdaad een patient op Shutter Island.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is hij knettergek! Hij kan het opgelopen trauma ivm zijn kinderen niet verwerken en daarom beschermt zijn geest hem daartegen door hem een heel andere persoonlijkheid aan te meten, wat door hem ervaren wordt als de enige realiteit.
Bronnen: