Hoe heet deze film?

ik heb een aantal jaar geleden een reclame gezien voor een film maar die zou ik nu toch nog wel eens willen zien.

wat ik er nog van weet is dat er steeds mensen doodgaan (geen horrorfilm) en dat een aantal andere (als straf) ze moeten vertellen dat ze dood zijn.

er is een man/jongen die toch nog wat geld probeert te krijgen door in drugs te dealen en dan schiet er iemand op hem maar aangezien hij al dood is zegt hij alleen maar van: auw dat hurts auw would you stop doing that. daarna rent de shooter bang weg (uit het gebouw).

herkend iemand deze scenes/beschrijving?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De Japanse film Ikigami van Tomoyuki Takimoto.
Erg leuke film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dit is de beschrijving van die film, volgens mij is dat anders dan gevraagd wordt: In een fictief land dat veel op het hedendaagse Japan lijkt, geldt de “wet voor het behoud van de nationale welvaart”. Deze wet houdt in dat elk kind een vaccin ingespoten krijgt. Eén op de duizend krijgt echter samen met dit vaccin een dodelijke injectie toegediend die hun dood zal veroorzaken ergens tussen hun 18e en 24e levensjaar. Op die manier probeert de regering iedereen volop van hun leven te laten genieten. Althans tot ze eventueel plots doodvallen. Ikigami is het bericht dat je 24 uur voor je dood krijgt van een ambtenaar. De mensen die het slachtoffer zullen worden van dergelijke dodelijke injectie worden immers 24 uur voor hun uitgerekende dood op de hoogte gebracht dat ze zullen sterven. Op die manier kunnen ze afscheid nemen van vrienden en familie. Uiteraard wordt de familie vergoed voor het offer dat ze brengen om de welvaart van de natie te verzekeren. Maar hoe breng je die laatste 24 uur van je leven door? Een toekomst heb je immers niet meer. Ga je zitten wachten op je dood? Of reken je af met je verleden?
http://www.moviemeter.nl/film/58771
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n idee had ik al, maar ik wist het niet zeker...
Het lijkt wel op elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer
V for vendetta
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar moeten toch geen mensen gaan zeggen dat andere dood zijn? daar komt toch geen drugsdealer in voor en die film onthou ik natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Versta niet waarom dat het V for vendetta zou kunnen zijn
Thaha monty python, maar dit zal niet uw film zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
Zou het niet kunnen dat het "the Crow" is? iemand dat verslaafd is denk ik aan drugs, door een slechte bende doodgeschoten en dan terug tot leven gemaakt om wraak te nemen?