Kan ik een dvd online gekocht in Amerika in NL afspelen?

Ik wil misschien een komische film op dvd kopen. Maar ik kom alleen op een Amerikaanse site terecht. Maar kan in die in N.L. gewoon afspelen? En moet ik ook belastingen achteraf betalen?

9 maanden geleden
1.1K
tinus1969
9 maanden geleden
Waarschijnlijk niet, en ja.
Utrecht
9 maanden geleden
De VS is een andere regio. Dus die DVD gaat het waarschijnlijk niet doen in je NL speler. https://wetenschap.infonu.nl/techniek/157068-de-betekenis-van-regiocodes-bij-dvds-en-de-dvd-speler.html
SingingCoyote13
9 maanden geleden
je kan de schijf ook rippen naar een video bestand (.mp4 of .mkv bv) met een programma zoals handbrake. meestal krijg je dan een werkend videobestand wat je op een usb stick of harddisk kan zetten en afspelen op een mediaspeler. voor handbrake bijvoorbeeld maakt een regio code niks uit in 99% van de gevallen is een dvd schijf gewoon te rippen naar een video bestand.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zal je deze DVD niet in Nederland af kunnen spelen.
Om de rechten te beschermen van de filmbedrijven, is voor de DVD's de wereld opgedeeld in 6 regio's (regio 1 t/m 6). Iedere DVD is beveiligd met de code, die hoort bij de regio waar die specifieke DVD wordt verkocht.
Nu is het niet zo, dat de plaats waar je je bevindt bepaalt welke regio van toepassing is. Bepalend is welke regiocode de DVD-speler heeft. Een DVD-speler gekocht in Nederland, zal de regiocode hebben van Nederland (en een groot deel van Europa).
De Verenigde Staten ligt in regio 1 en Nederland ligt in regio 2. Dit betekent, dat doorgaans de DVD's. gekocht in de VS, niet afgespeeld kunnen worden in een DVD-speler in Nederland.
Maar je moet goed kijken welke regio op het doosje van de DVD is weergegeven, of wat op de website waar je de DVD wilt kopen staat vermeld. Er zijn namelijk ook DVD's die worden uitgegeven met de code voor regio 0. Deze DVD's zijn voor alle regio's geschikt en kan je dus ook in Nederland afspelen.
9 maanden geleden
In een dvd-speler misschien en in een pc met dvd gleuf kan het altijd.
9 maanden geleden