Hoe heet die film over een man die besluit om een dader van duitsland naar frankrijk te ontvoeren?

Ik dacht dat het ging om een man die in Duitsland niet vervolgd werd, maar in Frankrijk wel. En Duitsland wilde de man niet uitleveren. Toen heeft een slachtoffer de dader ontvoerd naar Frankrijk zodat hij wel vervolgd zou worden.

een jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je de film Kalinka, uit 2016. In het Frans heeft die de titel "Au nom de ma fille". Gebaseerd op de Dieter Krombach-zaak.

Kalinka Bamberski , een Franse tiener, stierf in 1982 in het huis van haar Duitse stiefvader, Dieter Krombach, een serieverkrachter en voormalig arts. Verdachte autopsieresultaten zorgden ervoor dat de Franse vader van het meisje, André Bamberski, de Duitse autoriteiten onder druk zette om de betrokkenheid van Krombach bij de dood te onderzoeken. Toen Duitsland de zaak sloot en uitlevering aan Frankrijk weigerde, werd Krombach in Frankrijk bij verstek berecht en in 1995 veroordeeld voor onvrijwillige doodslag, een vonnis dat later op procedurele gronden door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens werd vernietigd. In 2009 liet Bamberski Krombach in Duitsland ontvoeren en naar Frankrijk rijden. Krombach stond daar terecht, werd in 2011 veroordeeld voor het toebrengen van opzettelijk lichamelijk letsel met een onopzettelijke dood als gevolg, en werd veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf.
Amadea
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De film heet 'The Man Who Captured Eichmann' en gaat over de ontvoering van Adolf Eichmann door de Israëlische geheime dienst in 1960.
9 maanden geleden