Hoe heet dat kerkelijke lied dat ze in de titanic zingen?

Nadat Rose betrapt is bij het feesten in de derde klasse en haar verloofde te keer is gegaan en niet meer met Jack mag omgaan zingen ze een kerkelijk nummer
“Bescherm hen door Uw leidende hand, tegen elk gevaar aan land. O Geest, gezonden door de Vader, om het firmament te spreiden. O Wind des hemels, met Uw kracht. Red allen die sneller als de adelaar. En houd ze bij Uw wakend ….. “
en dan komt Jack terwijl hij niet langer toestemming krijgt . Dat stukje
Weet iemand hoe dat kerkelijke lied heet ?

een jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Het heet: "Eternal Father, Strong to Save". Het is een hymne van William Whiting uit 1860, die vaak geassocieerd wordt met zeelieden en marinemensen in het bijzonder.
Whiting werd geïnspireerd tot het schrijven van de hymne door de in Psalm 107 beschreven gevaren van de zee.
SimonV
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
In Nederland kennen wij het als Gezang 467 (Liedboek voor de kerken 1973).