Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Was het einde van F.R.I.E.N.D.S. écht geïmproviseerd?

Die iconische laatste vraag van Chandler is geweldig, maar de op één na laatste tekst was: 'sure', nadat er gevraagd was om een kopje koffie te drinken.
Had die 'sure' nu echt het einde moeten zijn van tien seizoenen als Matthew Perry niet improviseerde?

Ik vraag dit omdat ik het hard vind om te geloven dat de schrijvers de serie niet wilden laten eindigen in een mooie laatste zin. Die improvisatie past gewoon té goed bij Chandler en als afronding van de serie.

Is het ergens door de schrijvers bevestigd of iets dergelijks? En zo ja, was het anders echt geëindigd in: 'Sure'?

een jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Nadat Rachel heeft gevraagd of ze tijd hebben om iets te doen en voorstelt om koffie te gaan drinken, maakt Chandler nog een laatste sarcastische opmerking in zijn laatste zin: "Natuurlijk. Waar?"
Volgens het showcommentaar was de regel volledig geïmproviseerd door Perry. De zin is natuurlijk sarcastisch, want iedereen weet dat ze naar Central Perk gaan.
(Lees meer...)
SimonV
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Voor de insiders bleek de grap van "where?" dubbel leuk te zijn omdat de set van de bar (Central Perk) al afgebroken was (ik had begrepen om plaats te maken voor een set van een vliegveld).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding