Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet die serie over de IRA uit 1984 uitgezonden door de KRO?

Wie kan me helpen aan de naam van deze serie? Het begin ging ongeveer zo: (kathotlieke?)Vrouw die getrouwd was met een rijke (protestant en/of Engelse) heer werd op een chic feestje in de gaten gehouden door wat later bleek een IRA terrorist. Zij en haar dochter van een jaar of 12 werden later door deze man en zijn companen ontvoerd. Die dochter had het bijzonder moeilijk want zij had astma of diabetes. In ieder geval had zij iets nodig waar de ontvoerders niet aan konden komen of niet wilden helpen. Hoe het einde ging weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik als tiener aan de buis gekluisterd zat. Een serie uitgezonden in 1984 en of 1985. Graag zou ik deze serie nog eens zien.

een jaar geleden
748

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

een jaar geleden
Dina
een jaar geleden
Nou Tinus, daar kon je wel eens gelijk in hebben! Ik kan er verder geen bewegende beelden van vinden. Maar de foto's van de serie die ik kan vinden op google daar lijkt het erg op zoals ik het in mijn hoofd had. Ontzettend bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding