Hoe heet de film over een baby dino die door een ramp zijn familie kwijt raakt?

Mijn zusje en ik keken vroeger altijd een film over een baby dino. Op een gegeven moment gebeurt er een ramp, iets van een oerknal ofzo. In elk geval vergaat alles en raakt deze dino zijn familie kwijt, hij denkt dat ze niet meer leven. Na een lange zoektocht met hulp van andere vindt hij zijn ouders weer terug, deze hebben nu een nieuwe baby dino gekregen. Eerst is de dino bang dat ze hem nu niet meer willen, maar eind goed al goed vormen ze samen een gelukkige familie.

Hoe goed wij nog weten hoe deze film ging, hoe weinig we verder weten, dus wie weet HOE HEET DEZE FILM????
Mijn moeder denkt dat het misschien een korte film was die op een dvd/videoband stond met meerdere korte films.

2 jaar geleden
1.6K
Pieterke
2 jaar geleden
Welk jaar ongeveer?
Sam33
2 jaar geleden
Wij keken dit ongeveer in 2005/2008

Antwoorden (2)

De naam van de film is "The Land Before Time"
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
"The Land Before Time" is in het Nederlands bekend onder de titel "Platvoet en zijn vriendjes". In het begin van de film overlijdt de moeder van Platvoet door een gevecht. Dat is in tegenspraak met het terugvinden van zijn ouders, zoals in de toelichting bij de vraag vermeld is.
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Er zijn meerdere delen van deze film
Antoni
2 jaar geleden
@BonBonvanJohn, zijn moeder overlijdt in de eerste film van de serie, dus deze film is waarschijnlijk niet het juiste antwoord, noch een andere van de serie.
Sam33
2 jaar geleden
Helaas is dit niet de film die wij zoeken,
Bedankt voor het meedenken!
Het verhaal komt precies overeen met het boek "Babydino vermist" van Geronimo Stilton:
Geronimo is op het eiland Oerknal, waar nog dinosaurussen leven. Dan wordt een baby-tyrannosaurus vermist. Geronimo en zijn onderzoeksteam moeten het jong zo snel mogelijk vinden, want de bezorgde ouders, gevaarlijke tyrannosaurussen, maken het hele eiland onveilig.

Daarmee verder zoekend kom ik uit op de DVD Geronimo Stilton volume drie: Mysterie in de Knaagdier Express en andere doldwaze avonturen. Het derde verhaal daarop heet "Vermist". Het lukt me niet met zekerheid te vinden dat dit hetzelfde verhaal als het boek betreft, maar het lijkt me goede kans hebbend. Helemaal als de afbeelding van de DVD jou bekend voorkomt!
Plaatje bij antwoord
Amadea
2 jaar geleden
Sam33
2 jaar geleden
Helaas is dit niet de film die we zoeken,
Bedankt voor het meezoeken