wie weet uit welke film de scene komt waarin een bosjesman een aap vangt?

Is werkelijk een hilarische scene: Hoe kun je water vinden in de dorre woestijn?
Gewoon, door een aap te vangen. Want apen zijn van nature nieuwsgierig. Zorg dat de aap ziet dat je een aantal noten in een gat in een boom stopt.
Als de aap naar de boom gaat en de noten pakt, dan is de vuist de van de aap te groot om weer terug door het gat te halen. Je kunt er dan rustig naar toe lopen.
In plaats van de noten los te laten wordt de aap steeds zenuwachtiger, maar hij zal zich dus laten vangen.
Dan bind je de aap aan dezelfde boom vast en geef je hem een blok zout. Apen zijn daar echt dol op.
En dan (dat is overigens ook een natuurlijke reactie) ontstaat er een dorstreactie bij een aap.

Als je hem dan na een paar dagen laat gaan, leidt hij je regelrecht naar de dichtsbijzijnde bron.

Ik heb lang gedacht die scene te hebben gezien in The Gods must be crazy, maar dat blijkt niet zo te zijn.. Wie kan mij helpen? In welke film zit die scene?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
13 jaar geleden
Niet bepaald aapvriendelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook gezien. Niet in een film maar als youtube-filmpje uit de serie 'Best of Youtube'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan het hilarisch zijn om te zien hoe een
aap zo gepest wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt mij ook niet erg diervriendelijk in de oren.

Antwoorden (2)

Volgens mij was dit gewoon op discovery channel, ik heb het namelijk ook gezien.
Misschien in zo'n survival programma.
Hier is er trouwens een filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=YAy8LUmXPmo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten komt die echt uit de film
"The Gods must be crazy."
Ik weet alleen niet zeker of het deel I of deel II was.

Mocht dat niet zo zijn, dan is er een goede kans dat het in de film "(Animals are) Beautiful people" is (is ook een film van Jamie van Uys).

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is trouwens het stukje dat je zoekt:

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is dus inderdaad Animals are beautiful people, een film die ik heel graag nog eens in mijn kast zou hebben staan. Niet alleen om dit stukje, maar ook het stukje met de dronken olifant en de baviaan met een kater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewéldig filmpje ! Die vindingrijkheid van die man ; fantástsch !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hele film (Animals are) Beautiful people is echt grandioos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel jammer dat het een hoax is ; en er zitten er geloof ik meer in de film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zomaar kunnen, maar dat maakt de film er niet minder leuk op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniaal, lijkt de moeite waard om de film te gaan kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@maarten1992: Sla dan "The Gods must be crazy" ook niet over. Deze is wel makkelijk via bol.com te krijgen (met ondertiteling).
Amadea
13 jaar geleden
Ere wie ere toekomt: De maker van deze schitterende films was Jamie Uys. Zie http://www.imdb.com/name/nm0371059/
De Zuid-Afrikaanse collega van onze Bert Haanstra. Ook hij ensceneerde beelden die wel op de werkelijkheid gebaseerd zijn.