Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft 3D cinema, of zal het weer wegsterven zoals dat in de jaren '50 en '80 ook al gebeurde?

Zijn er al tekenen dat 3D geen succes is, of wordt 3D cinema juist een steeds groter succes? Ik heb het dan alleen over bioscoop films en hun directe overzetting naar Blu-ray niet over andere toepassingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
820
Kimath
12 jaar geleden
lijkt mij niet zo fijn, ik ken een aantal mensen die geen 3d kunnen zien wegens oogproblemen, en de tickets zijn een stuk duurder.
Het word meer als gimmick gebruikt momenteel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je uitleggen waarom het zal moeten blijven monter?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik dacht wel eens ergens gelezen te hebben dat bij Pirates Of THE Carrabien 4 3D in USA veel minder tickets waren verkocht dan bij de gewone versie. Dus het kan best een hype zijn, maar vaak is het maar 1 à 2 euro duurder dus de meeste mensen (die ik ken) gaan dan liever naar 3D omdat dat opzich ook spectaculairder is natuurlijk. (Ik weet niet meer zeker of het bij POTC4 was...) Maar ik denk niet dat het dit keer zal wegsterven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik vermoed dat 3d niet zo snel zal uitsterven het moet nog erg opkomen.. maar het wordt steeds meer en steeds beter straks hebben we 4d cinema's (zoals in pretparken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe slecht de 3d films op dit moment ook zijn, deze nieuwe techniek wat in de praktijk wordt gebruikt is nog erg nieuw en moet zich nog verbeteren, we staan nu aan een voet van een enorme berg, en op die berg is de 3d sensatie erg hoog, dus nee, de 3D zal niet weg sterven maar heeft tijd nodig om te innoveren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk als 3D zonder bril er komt het wel een succes zal worden, anders zal het net als vroeger weer langzaam uitsterven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag ging over cinema, ik denk niet dat er ooit een systeem gemaakt kan worden dat voor 100'en bioscoopbezoekers een stereoscopisch 3D beeld gemaakt kan worden zonder bril. De voorbeelden die jij geeft gaan over tv's die in de huiskamer staan en dan voor een beperkt aantal kijkers/kijkhoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het voor een TV kan en dat is een succes, dan zullen ze het ooit ook wel voor bioscopen maken, want het gedoe met die brilletjes nekt nu de 3D.
Het zal niet de standaard worden, af en toe eens iets in 3D kijken is leuk maar niet álles. En in de VS loopt het aantal mensen dat naar 3D films gaat al weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3D heeft geen succes en zit geen toekomst meer in,mits er een 3D tv komt waarbij geen bril nodig is,maar zelfs dan is het nog afwachtten.
Verkoop cijfers vallen enorm tegen.

Zijn al diverse artikelen over geschreven
Bijvoorbeeld deze:
http://geolifestyle.nl/huis-en-tuin/huis/electronica/3d-tv-en-waarom-er-voorlopig-geen-toekomst-in-zit.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding