Hoe heet die film over een meisje dat spaart voor een ballon?

Ik meen dat ze naar school wilde en dat het zich ergens afspeelde in het midden oosten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Zou je het niet hebben over de film Wadjda een Saoedisch/Duitse dramafilm uit 2012.Speelt zich af in Saoedi-Arabië.Daar komen ballonnen in voor maar uiteindelijk wil Wadjda sparen voor een groene fiets.
3 jaar geleden
Mogelijk bedoel je "The white balloon" uit 1995. Een Iraanse film waarin de zevenjarige Razieh geld van haar moeder krijgt om een goudvis te gaan kopen, maar dat geld verliest. Uiteindelijk krijgt ze dat via een groepje jongens terug uit een straatrooster diir een stuk kauwgom aan een stok met een wille ballon.
. . .
diir = door
wille = witte
Toegevoegd op 24 mei 2020 16:05: tekst
Amadea