Zoals met bijna alle "reality-shows" is het antwoord daarop: DEELS.
De (bijna) echtparen moeten werkelijk bezig zijn met het visum/trouwerij, maar de scenes worden soms overgedaan of de echtparen krijgen aanwijzingen (niet werkelijk scripts). Daarnaast hebben de echtparen geen inspraak in de editing wat via een contract helemaal is vastgelegd. Een echtpaar die de productiemaatschappij aan wilde klagen voor een onrealistische weergave van de werkelijkheid kwam daarmee bedrogen uit.

Dat patroon/die werkwijze zie je bijna bij alle reality-tv-programma's. De deelnemers krijgen aanwijzingen waar ze over moeten praten/wat ze moeten doen. Als je oplet heb je dat altijd gelijk door, een van de deelnemers komt "vanuit het niets" met een interviewachtige vraag, welke dan gelijk leidt tot een "spontaan gesprek".

Semi-gescript zou ik het noemen. De situatie is echt, maar in het echt (zonder camera/regisseur) zouden de gedragingen anders zijn.