Dat hangt af van wat jij precies bedoelt met filmstudio.
Er zijn zes grote, bekende, studio's: Disney, Universal, Warner Brothers, Fox, Paramount en Columbia. Deze hebben velerlei sub-studio's onder hun beheer.
Ook zijn er een aantal kleinere studio's die hogerop proberen te komen, waaronder DreamWorks, Lions Gate, MGM en Relativity.
En dan zijn er ook nog honderden studiootjes waar buiten Hollywood niemand nog van gehoord heeft.
Daarnaast zijn er televisiestudio's, die ook films produceren. En digitale studios, die videogames maken.

Kortom, een compleet aantal is niet te geven. De Big Six zijn de belangrijkste.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
13/05/2014 ... Is wel een oude bron @Amadea in deze tijden.
MGM is overgenomen door Disney inmiddels.
Weinstein is onderhevig aan zwaar weer, alom bekend.