Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de flaptekst van de inlay?

Ik las net dat de binnenkant (papiertje) van een dvd een inlay heet, nou probeer ik de inlay van een film te vinden. Ik kan alleen de achterkant, dus flaptekst, van de film niet vinden. Als ik Google op 'flaptekst inlay *naam film*' of 'achterkant inlay *naam film*' komen er alleen foto's van de voorkant. Is er een manier om de hele inlay te vinden of te downloaden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Je kan beter naar cover zoeken en "back"(achterkant).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Met back cover kan ik het ook niet vinden. Kan het dat ze het expres niet online zetten vanwege namaak? Zelfgebrande dvd's enz.?
LeonardN
4 jaar geleden
"Ze" zetten inderdaad niet snel een hoge resolutie cover online, als je met "ze" de makers/rechthebbenden van de film bedoelt. Inderdaad vanwege piraterij, maar eigenlijk omdat er weinig belang bij is om het wel te doen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oké, bedankt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Worden vaker "cover" genoemd bij DVD's. Een inlay is eigenlijk voor CD's.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd-box#Kenmerken
Een dvd-box bestaat meestal uit een zwartplastic omhulsel dat opengeklapt kan worden. Aan de buitenkant kan er een papieren cover in worden geschoven.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding