wat gebeurd er als bij een tv serie, de hoofd persoon overlijd in het echt?

dat vraag ik me nou af, het kan zijn dat de tv serie stopt- maar is er ook voorgekomen dat ze gewoon door zijn gegeaan?

6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ligt aan het succes van de serie, ze proberen meestal door te gaan.

Antwoorden (2)

Jazeker, dan is het de taak van de scenario schrijvers om het script meteen te herschrijven en degene die plots overleden is, wordt er onmiddellijk met een vreemde draai in het verhaal uitgeschreven.

Bv 'moest ineens dringend op zakenreis en onderweg is het vliegtuig verongelukt'. Zo wordt het soms opgelost.

Ook in een lange tv-serie is het al voorgekomen dat er gewoon een andere acteur voor ingehuurd wordt. Dit kan ook gebeuren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik herinner mij dat er ook eens iemand weer opnieuw ingeschreven is , zal je zeggen: was al overleden in de serie! ja klopt, kwam deze als tweeling broer of zus (weet ik niet meer) terug in de serie. Creatief schrijven? of gewoon fantasie. :).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja... geweldig Swiebertje, @wimkees. Nee, dan houd je geen serie over of "De avonturen van Bromsnor met Saartje en de Burgemeester!" :)
Lijkt me heel erg moeilijk/onmogelijk om Joop Doderer te vervangen.
Een recent voorbeeld is dat van de serie "8 Simple Rules". De hoofdrolspeler van de Amerikaanse sitcom "8 Simple Rules" overleed tijdens de opnames van het tweede seizoen. Zijn dood werd verwerkt in het script. Hierna is de sitcom nog één seizoen doorgegaan zonder hem.

In de bijlage vind je een lijst van acteurs/actrices die overleden zijn tijdens opnames en hoe dit verwerkt is in de serie.