hoe heet de oorlogsontsnappingsfilm waar enkele gevangenen met de trein uit het kamp ontsnappen?

hoe heet de oorlogsontsnappingsfilm waar enkele gevangenen,van houten planken die afkomstig zijn van de barakken deze grijs schilderen en er een dubbele wand van maken voor een treinwagon om zo achter deze geheime wand met de treinwagon uit het kamp te kunnen ontsnappen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Gulag is een film uit 1985 geregisseerd door Roger Young waarin gevangenen met een truc met een trein ontsnappen uit een kamp in Siberië. Misschien bedoel je die. Niet direct een oorlogsfilm, dus.

Toegevoegd na 3 uur:
Een Amerikaanse sportverslaggever wordt bij een bezoek aan Moskou door de KGB valselijk beschuldigd van spionage, gearresteerd en in een gevangeniskamp gestopt. Hij kan zijn onschuld niet bewijzen. Daarom is er maar één oplossing om uit het kamp weg te komen. Samen met een Engelsman en enkele Russen maakt hij plannen om te ontsnappen.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dat is de lang gezochte film,heel veel dank.hartelijke groet richard
Antoni
6 jaar geleden
Graag gedaan!
In Runaway Train (1985) ontsnappen er twee met een trein. Goeie film, overigens!